PdF:TI1019 Algoritmizace a programování p - Informace o předmětu
TI1019 Algoritmizace a programování pro ZŠ
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Hanzl (cvičící) - Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TI1019/01: Út 18:00–19:50 učebna 28, M. Hanzl
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvinout základy algoritmizace, programování a informatického myšlení v úrovni edukace žáků základních škol.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: - správně vyučovat základní programátorské koncepty, - porozumět základním principům výuky programování, - analyzovat programátorská témata a sestavit si vyučovací hodinu, - znát dostupné učebnice a blokové programovací jazyky a prostředí, - hodnotit programovací jazyky a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - znát současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším). - programovat v blokově orientovaných programovacích prostředích vhodných pro výuku - znát základy programování v strukturovaném i objektově orientovaném paradigmatu
- Osnova
- - programátorské koncepty, - základním principy výuky programování, - příprava vyučovací hodiny hodinu, - dostupné učebnice a blokové programovací jazyky a prostředí, - hodnocení programovacích jazyků a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším). - programování v blokově orientovaných programovacích prostředích vhodných pro výuku -základy programování v strukturovaném i objektově orientovaném paradigmatu
- Literatura
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Dílčí úkoly na algoritmizaci a programování, prezentace, reflexe, diskuze
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/TI1019