PdF:VYCH006 Základy obecné a pedagogické p - Course Information
VYCH006 Základy obecné a pedagogické psychologie
Faculty of EducationAutumn 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Bc. Pavla Kremserová (lecturer)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (lecturer) - Providers of Specific teaching support
- Zbyněk Cincibus (přepisovatel)
Mgr. et Mgr. Bc. Pavla Wernerová (přepisovatel) - Guaranteed by
- Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Dana Jakubjanská, DiS.
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education - Timetable
- Sat 5. 10. 9:00–12:50 učebna 32, 14:00–15:50 učebna 32, Sat 19. 10. 9:00–12:50 učebna 32, 14:00–15:50 učebna 32
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět má za cíl seznámit účastníky se základními pojmy a teoretickými koncepcemi současné psychologie a ukázat možnosti uplatňování psychologických poznatků v pedagogické praxi se žáky. Cílem předmětu je dále získání základních vědomostí z vývoje dítěte, vědomosti o vývoji racionálně-kognitivních funkcí člověka, o vývoji imaginativně-emocionálních funkcí. Účastník si má osvojit poznatky ze sociálního vývoje člověka, základní vývojové úkoly, vývojové trendy, bio-psychologické zákonitosti. Na základě nabytých znalostí bude účastník schopen rozumět zvláštnostem v lidském chování na základě věkových specifik a bude je schopen uplatnit v praxi.
- Syllabus (in Czech)
- Předmět psychologie a jeho vývoj. Biologická podmíněnost psychiky. Sociální a kulturní podmíněnost psychiky. Motivace, potřeby, zájmy, hodnoty. Schopnosti, inteligence. Kreativita. Charakter, vůle, rozhodování, stres, odolnost k zátěžovým situací. Myšlení a řeč. Sociálně-psychologické profesní dovednosti pedagoga Sociální učení, sociální skupina. Percepce a atribuce – zdroje vnímání a posuzování jiného člověka, chyby v percepci. Sebepoznávání a sebereflexe Jak poznat druhé Sociálně psychologická komunikace (pedagog - žák, pedagog - rodič, pedagog – pedagog) Konflikty a jejich zvládání Jak poskytnout zpětnou vazbu
- Literature
- required literature
- NOLEN-HOEKSEMA, Susan, Barbara FREDRICKSON, Geoffrey R. LOFTUS and W. A. WAGENAAR. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Translated by Hana Antonínová. Vydání třetí, přepracov. Praha: Portál, 2012, 884 stran. ISBN 9788026200833. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. Vydání první. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2004, 356 stran. ISBN 9788024608419. info
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnocení předmětu bude formou písemné zkoušky.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/VYCH006