FaF:K1ZM1_PdF Management a marketing - Informace o předmětu
K1ZM1_PdF Základy managementu a marketingu
Farmaceutická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
Bc. Ing. Nikola Straková, PhD. (přednášející)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 22. 2. až Čt 16. 5. každý sudý čtvrtek 9:00–10:50 učebna 50
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kosmetické prostředky (program FaF, B-KOSM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům základní znalosti managementu a marketingu a jejich praktické aplikace.
- Výstupy z učení
- Absolventi předmětu se budou orientovat v problematice managementu a marketingu. Na základě získaných znalostí a dovedností budou schopni uplatnit v praxi principy manažerského řízení a vypracovat základní marketingový plán organizace.
- Osnova
- - Úvod do managementu a historie managementu.
- - Manažerské funkce. Plánování. Klasifikace. SWOT. Kritéria plnění.
- - Organizování. Poslání organizačních struktur. Klasifikace organizačních struktur.
- - Personalistika. Čtyři základní dimenze. Nábor pracovníků. Hodnocení, odměňování.
- - Vedení. Motivace pracovníků. Maslowova a Hertzbergova teorie. Lídr. Styly tvůrčího vedení.
- - Kontrolování. Poslání, klasifikace a fáze kontrolních procesů.
- - Historie marketingu. Marketingový mix.
- - Chování spotřebitele. Typy nákupního chování.
- - Produkt. Vlastnosti produktu. Životní cyklus produktu. Distribuce.
- - Cena. Poslání ceny. Metody cenové tvorby.
- - Propagace. Nástroje propagace. Komunikační proces. Tvorba reklamního sdělení.
- Literatura
- doporučená literatura
- SEKOT, Aleš a Michal CHARVÁT. Základy marketingu. Brno: Paido, 2002, 55 s. ISBN 8073150190. info
- KOTLER, P. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6. info
- KOZLER, Josef a Jan MATĚJKA. Ekonomika, marketing, management v kostce. 2. vyd. Praha: Fragment, 1998, 139 s. ISBN 8072003208. info
- Výukové metody
- Přednášky, diskuse
- Metody hodnocení
- Zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/pharm/jaro2024/K1ZM1_PdF