FF:AJ18050 Úvod do studia Kanady - Informace o předmětu
AJ18050 Úvod do studia Kanady
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lucia Otrísalová, PhD. (přednášející)
PhDr. Thomas Donaldson Sparling, B.A. (přednášející) - Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 15:50–17:25 G32
- Předpoklady
- AJ09999 Postupová zkouška || AJ01002 Anglický jazyk II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- At the end of this course students will understand and be able to explain the historical development of Canada in broader regional, national, continental and global contexts. They will be able to use information about Canada’s history from the pre-contact period to the present to formulate their own views of Canada’s distinctive nature. They will improve their ability to organize the results of their research and articulate an argument regarding a topic related to Canadian history.
- Osnova
- 1. Introduction to the course; Opening lecture
2. Beginnings: Pre-contact period
3. France in America
4. The making of British North America, 1763-1821
5. Maturing colonial societies, 1815-1867
6. Industrializing Canada, 1840-1867
7. Inventing Canada, 1867-1914
8. Economy and society in the Industrial Age, 1867-1921
9. Transitional years: Canada, 1919-1945
10. Reinventing Canada, 1945-1975
11. Post-modern Canada, 1975-2008
- 1. Introduction to the course; Opening lecture
- Literatura
- Výukové metody
- This class meets once a week for ninety minutes. It is a seminar that consists of weekly written assignments and seminar discussions of key issues arising from the weekly reading.
- Metody hodnocení
- For partial credit: weekly response papers (60%), keyword definition (40%) For full credit: weekly response papers (30%), keyword definition (20%), paper proposal and annotated bibliography (20%), research paper (30%)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/AJ18050