FF:AJURS01J Reflektivní seminář k praxi 1 - Informace o předmětu
AJURS01J Reflektivní seminář k praxi 1
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 14:00–15:40 G33, St 14:00–15:40 G23, kromě Po 21. 4. až Ne 27. 4.
- Předpoklady
- AJUPP01J Učitelská praxe z AJ 1 || NOW( AJUPP01J Učitelská praxe z AJ 1 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 14/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-AJU_)
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to enable students to develop their reflective skills and become reflective practitioners. Students apply their theoretical knowledge of the language, language acquisition and EFL didactics to lesson planning, teaching and reflection. Students reflect on their own and their colleagues’ teaching individually and in class. Students also complete analytical and reflective tasks. Students also compile a portfolio for future reference, which will be worked with at the final State exam.
- Výstupy z učení
- After completing the course, a student will be able to: - Analyse observed lessons. - Analyse their own teaching, lesson planning and practice. - Formulate their professional development aims. - Reflect on their teaching skills in terms of strengths and weaknesses; identify how they are able to develop in the areas of weakness identified in their future teaching. - Give and receive constructive feedback.
- Osnova
- Course meetings in class are on a bi-weekly basis. The weeks between in-class meetings provide space for written reflection and preparation for class. Students set their aims for the teaching practice in the particular semester. Students reflect on their observation through observation tasks and teaching experience based on their reflective notes.
- Literatura
- doporučená literatura
- BORICH, Gary D. Observation skills for effective teaching : research-based practice. Seventh edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016, xx, 320. ISBN 9781612056777. info
- MOON, Jennifer A. A handbook of reflective and experiential learning : theory and practice. 1st pub. London: Routledge Falmer, 2004, viii, 252. ISBN 9780415335164. info
- Výukové metody
- reflective writing, lesson analysis, group discussions
- Metody hodnocení
- Compulsory attendance Preparation and active participation in lessons Submission of all required assignments on time as indicated the course syllabus
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/24-25/mod/folder/view.php?id=28317
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/AJURS01J