FF:DISQ021 Audiovizuální dokumentace - Informace o předmětu
DISQ021 Audiovizuální dokumentace inscenační praxe
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0/5. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Klára Melišíková (přednášející), doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Karolína Stehlíková, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.
Katedra divadelních studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra divadelních studií – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 16:00–17:40 G01, kromě Po 15. 4.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Série promítání záznamů inscenací, dokumentů, filmů či seriálů vztahujících se ke studiu divadla má za cíl seznámit student*ky s českými i světovými divadelními tvůrci a tvůrkyněmi a (jejich) divadelní praxí. Tvůrci, tvůrkyně a jejich díla zmiňované ve výuce a odborné literatuře zůstávají pro mnohé student*ky často pouze abstraktními pojmy. Kurz se bude odehrávat napůl online a napůl prezenčně. V kurzu v ELFu nalezne student*ka konkrétní záznam a videoúvod, který nabídne základní kontexty a možné způsoby analýzy a interpretace daného záznamu. V týdnu určeném ke zhlédnutí konkrétního záznamu v ELFu dojde k první části diskuze prostřednictvím diskuzního vlákna. Následující týden vždy v pondělí v 16:00 proběhne již shrnující společná prezenční diskuze nad vybranými tématy. Konkrétní způsob práce v kurzu bude představen na organizačním setkání na začátku semestru. Cílem předmětu je proto podnícení aktivního zájmu o setkávání se s konkrétními díly, propojení teoretických znalostí s vlastní diváckou zkušeností, a následné kultivování dovednosti formulovat vlastní názor a argumentovat v rámci společné diskuze.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu dovede student*ka:
- formulovat svůj názor a argumentovat jej v rámci diskuze;
- aplikovat teoretické znalosti v rámci vlastní divácké zkušenosti;
- konfrontovat teoretické znalosti s divadelní praxí;
- přemýšlet o divadelním představení v širších kulturních a -sociopolitických souvislostech. - Osnova
- Harmonogram jaro 2024:
- 19. 2. úvodní informační schůzka
- 26. 2. Král tančí (G. Corbiau, 2000)
- 4. 3. diskuze Král tančí (G. Corbiau, 2000)
- 11. 3. Tristan a Isolda (H. Müller, 1993)
- 18. 3. diskuze Tristan a Isolda (H. Müller, 1993)
- 25. 3. Děti ráje (M. Carné, 1945)
- 8. 4. diskuze Děti ráje (M. Carné, 1945)
- 15. 4. The Artist Is Present (M. Abramović, 2012)
- 22. 4. diskuze The Artist Is Present (M. Abramović, 2012)
- 29. 4. Billy Elliot
- 6. 5. diskuze Billy Elliot
- 13. 5. Mrtvá třída (T. Kantor, 1976)
- 20. 5. diskuze Mrtvá třída (T. Kantor, 1976)
- diskuze probíhají prezenčně, záznamy distančně
- Výukové metody
- Projekce, diskuze.
- Metody hodnocení
- Podmínkou pro udělení zápočtu je pravidelná docházka a aktivní účast v diskuzi. Student*ka bude mít za úkol nejméně jednou (de počtu přihlášených) otevřít diskuzi k danému záznamu vložením diskuzního příspěvku, který bude reflektovat možné náměty k analýze obsažené ve videoúvodech. U studentů*ek zapisujících předmět poprvé je možné omluvit nejvýše 1 absenci. U studentů*ek vyšších ročníků zapisující předmět opakovaně jsou možné 2 absence.
- Informace učitele
- Poznámka k četnosti výuky: 6 společných diskuzí nad samostatně zhlédnutými záznamy za semestr jednou za 14 dnů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/DISQ021