FF:DKKP_P_22 Kreativní průmysly 2 - Informace o předmětu
DKKP_P_22 Teorie kreativních průmyslů
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Ing. František Svoboda, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Alena Albíniová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Digital Culture and Creative Industries (program FF, D-DCCI_)
- Digitální kultura a kreativní průmysly (program FF, D-DKKP_)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí studentů v oblasti kreativních průmyslů se zaměřením na konkrétní disertační projekty a s důrazem na nové poznatky a nové interpretace.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- prokázat hlubokou znalost výzkumného pole své disertační práce;
- popsat nové poznatky a inovativní interpretace v oblasti teorie kreativních průmyslů. - Osnova
- - Teorie kreativních průmyslů
- - Nové poznatky v oblasti teorie kreativních průmyslů
- - Diskuse o projektech disertačních prací v kontextu výzkumných polí, v nichž jsou situovány
- Literatura
- doporučená literatura
- Steffen P. Walz and Sebastian Deterding (eds.): The Gameful World. Approaches, Issues, Applications. MIT Press: 2015.
- Martin Cikánek, Eva Žáková, Eva Lehečková, Zora Jaurová, Pavel Bednář: Kreativní průmysly – příležitost pro novou ekonomiku II. Institut umění – Divadelní ústav: 2013.
- Jitka Kloudová a kol.: Kreativní ekonomika – Trendy, výzvy, příležitosti. Grada: 2010.
- Amit S. Mukherjee: Leading in the Digital World. How to Foster Creativity, Collaboration, and Inclusivity. MIT Press: 2020.
- Peris-Ortiz, Marta, Cabrera-Flores, Mayer, Serrano-Santoyo, Arturo (Eds.) Cultural and Creative Industries A Path to Entrepreneurship and Innovation
- Candace Jones, Mark Lorenzen, and Jonathan Sapsed (eds.) The Oxford Handbook of Creative Industries.
- Výukové metody
- Přednášky, diskuze, domácí úkoly, prezentace.
- Metody hodnocení
- - Docházka 50 %
- Odevzdání písemné práce (20 normostran) pojednávající teoretickou část disertace v širším kontextu současného stavu bádání - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/DKKP_P_22