FF:HIURS03J Reflektivní seminář III - Informace o předmětu
HIURS03J Reflektivní seminář k pedagogické praxi III
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Václav Kaška, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.
Historický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Historický ústav – Filozofická fakulta - Předpoklady
- HIURS02J Reflektivní seminář II
HIUPP02J, HIUPP02S - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství historie pro střední školy (program FF, N-HIU_)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je ověření teoretických znalostí a dovedností z oblasti didaktiky, psychologie a pedagogiky v praktické výuce.
- Výstupy z učení
- Seznámení se s prostředím školy a činnostmi, které souvisí s profesí učitele, student absolvuje náslechy/hospitace, pokud jde o výuku, důraz je kladen na výuku v tandemu a individualizovanou výuku (doučování), vlastní výuka má během průběžné praxe zpravidla podobu výběrové hodiny nebo výkladu odborného tématu při exkurzích, student během praxe získává také zpětnou vazbu od učitele.
- Osnova
- Didaktické dovednosti v praxi. Povinnosti pedagoga a chod školy. Specifický přístup ke studentům se specifickými potřebami a poruchami učení.
- Literatura
- LABISCHOVÁ, Denisa a Blažena GRACOVÁ. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008, 276 s. ISBN 9788073685843. info
- Výukové metody
- Diskuse s provázejícím učitelem a vyučujícím o průběhu třetí fáze praxe na základě předložené závěrečné zprávy.
- Metody hodnocení
- Zápočet na základě zprávy o průběhu praxe a podle kritérií úspěšného absolvování praxe (viz Studijní materiály).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučená časová dotace činností v průběhu pedagogické praxe
16 hodin náslechů v předmětu dle aprobace, nejlépe ve třídě, kde budou studenti vyučovat + 4 hodiny reflexe s provázejícím učitelem
32 hodin vlastní výuky + 12 hodin reflexe s provázejícím učitelem
8 hodiny tandemové výuky + 4 hodiny reflexe s provázejícím učitelem
64 hodin dalších činností přímo ve škole (např. seznamování se s danou školou, jejím chodem, vizí, ŠVP, administrativou ad.; studium pedagogické dokumentace a individuálních vzdělávacích plánů žáků ad.; účast na třídních schůzkách, hovorových hodinách, poradách školy, tripartitách, exkurzích, soutěžích, projektech, dozorech ad.; reflexe výuky s provázejícím učitelem (nespadá sem reflexe na FF); plánování výuky ve spolupráci s provázejícím učitelem, společná příprava učebních pomůcek apod.; hodnocení výsledků učení žáků ve spolupráci s provázejícím učitelem (opravování žákovských produktů a jejich hodnocení), případně také další vedení vlastní výuky či výuky v tandemu s provázejícím učitelem.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/HIURS03J