ISKM94 Blok talentů: digitální dovednosti a vize

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno synchronně online
Vyučující
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 1. 10. až Pá 20. 12. Út 12:00–13:40 Virtuální místnost, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Ideová dimenze předmětu
  • akcentem na sebevzdělávání a sebeřízení vzdělávání,
  • zapojením technologií (on-line vzdělávání, mikrolearning),
  • uplatňováním komunitního principu (učící se komunita, komunita praxe),
  • vytvářením inter-profesního prostředí (tzn. kurzu se účastní i lidé z oborové praxe),
  • vazbou na praxi konkrétních frekventantů.
  • Výstupy z učení
    Kurz rozvíjí:
  • nová témata zasazená do kontextu,
  • vzdělávání, sdílení a spolupráci v online prostředí, ve kterém kurzy probíhají (synchronní i asynchronní složka) – praktické osvojení digitálních kompetencí,
  • přenos teoretických poznatků do oborové praxe, vstup nových tváří z řad studujících a absolventů
  • vědomí smyslu a vědomé rozhodnutí čemu se v budoucnosti věnovat,
  • osobní i společnou identitu,
  • flexibilitu jedince, inovační klima v organizacích,
  • vědomí trans/multi-tematičnosti oborových témat,
  • vícevrstevnatost prostředí (tzn. učení a spolubytí probíhá simultánně na několika hladinách),
  • obrácení od časové a prostorové orientace (stačí tu být) k orientaci na samotnou činnost,
  • výsledek, zkušenost (chci tu být/žít), sebereflektivní, odpovědný, sebevědomý, tvůrčí a iniciativní přístup k sobě i druhým (personal development planning ... community development),
  • evaluaci procesu vzdělávání po každém modulu, poskytování oboustranné zpětné vazby.
  • Literatura
      povinná literatura
    • BURNETT, William a David J. EVANS. Designérem vlastního života : jak si navrhnout spokojený život na míru. Translated by Filip Drlík. Vydání první. [Brno]: Jan Melvil Publishing, 2016, 247 stran. ISBN 9788075550132. URL info
    Metody hodnocení
    - Účast na úterních online seminářích 7 z 10 (+ krátká reflexe ze semináře)) - Četba knihy Designérem vlastního života - Prototyp vlastní drobné vzdělávací intervence P2P
    Další komentáře
    Studijní materiály

    • Statistika zápisu (nejnovější)
    • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/ISKM94