JPNB22 Konverzační cvičení v japonštině

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/4/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Miku Nevrly (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Matela, M.A., Ph.D.
Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Předpoklady
JPN121 Japonský jazyk II - výklad
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučujícího.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy dále rozvíjí svoje schopnosti aktivního mluveného projevu v japonském jazyce.
Výstupy z učení
Student po absolvování kurzu:
disponuje rozšířenější slovní zásobou;
se seznámil s typickou frazeologií v sociopragmaticky specifických mluvních situacích;
je aktivně schopen základní komunikační interakce ve zdvořilém stupni standardní japonštiny, a to ve většině běžných situací.
Osnova
  • 1. Úvod;
  • 2. Zážitky z prázdnin;
  • 3. Cestování;
  • 4. Rezervování noclehu;
  • 5. Česká republika/Slovensko;
  • 6. Moje rodina;
  • 7. Moje město;
  • 8. Moje studium/obor;
  • 9. Plány do budoucna;
  • 10. Přijímací pohovor do zaměstnání;
  • 11. Japonské svátky;
  • 12. Závěrečná zkouška.
Literatura
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki: An Integrated Course In Elementary Japanese. Tokyo. Japan Times, 2002
  • Banno, E.; Kawase, S.; CAG: Nihongo communication game 80. Tokyo. Japan Times, 2007.
  • Kudoo Setsuko (eds.), Tanoshiku kikoo I, Tokyo: Bonjinsha, 1992.
  • Doplnkové materiály dle výběru vyučujícího
  • Minna no nihongo, shokyū I. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • AJALT, Japanese for Busy People I: Workbook, Tokyo: Kodansha International, 2006.
  • Kudō, S. (eds.): Tanoshiku hanasō. Tokyo. Bonjinsha, 1995.
  • Japanese for Busy People I: Revised 3rd edition. AJALT: Tokyo, New York, London, 2006.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002
Výukové metody
Procvičování středně pokročilých interakčních modelů v běžných komunikačních situacích. Cvičení v monologu i dialogu na zadané téma.
Metody hodnocení
Ústní zkouška – konverzace na zadané téma. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách. Podmínkou ukončení kurzu je prezence ve výši 80 %.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.