FF:NJDII_009 Praxe pro jednooborové - Informace o předmětu
NJDII_009 Praxe komplexní (jednoobor): výuka a moderní technologie
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Johannes Benjamin Köck, BA, MA (přednášející)
doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr. (přednášející)
Mgr. Martina Trombiková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Voraussetzung für die Teilnahme am Kurs ist der Abschluss eines germanistischen oder vergleichbaren Bachelorstudiums und der Besuch, bzw. der Abschluss der Lehrveranstaltung "Didaktika II - metodologie". Předpokladem je ukončení germanistického nebo srovnatelného bakalářského studia, ukončení předmětu didaktika II - metodologie a obou praxí z prvních dvou semestrů studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-NJU_)
- Cíle předmětu
- Cílem je:
- praktická aplikace poznatků získaných v předmětu didaktika - metodologie.
- absolvování praxe v rozšířeném rozsahu.
- praktická výuka s využitím moderních technologií v požadovaném rozsahu a reflektovaná oborovým didaktikem i středoškolským kantorem - Výstupy z učení
- Student bude schopen
- plánovat a připravit výuku
- využít metodologické poznatky v praxi
- odučit výuku v odpovídající kvalitě
provést odbornou reflexi vlastní výuky
- se zorientovat v moderních technologiích a využít je ve výuce.
- aplikovat znalosti moderních technologií při výuce - Osnova
- Praxe probíhá na střední škole vybrané ze sítě škol spolupracujících s Ustavem germanistiky. Student tedy aplikuje znalosti moderních technologií ve vlastní praxi, odučené na institucích, jež participují na stážích. Celkem 100 hodin praxe 10 hodin výuka s využitím moderních technologií 70 hodin příprava 20 hodin reflexe výuky
- Literatura
- Meister, Hildegard: Qualifiziert unterrichten: E-Learning: Handbuch für den Fremdsprachenunterricht.Deutsch als Fremdsprache, 2014, Hueber Verlag
- SCHIFFLER, Ludger. Effektiver Fremdsprachenunterricht : Bewegung - Visualisierung - Entspannung. Tübingen: Narr, 2012, 160 stran. ISBN 9783823366805. info
- HEYD, Gertraude. Deutsch lehren :Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2. überarbeitete und erweit. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg, 1991, 290 s. ISBN 3-425-04373-0. info
- NEUNER, Gerhard. Schreiben macht Spass. Heft 1. 1. vyd. Munchen: Klett, 1990, 44 s. ISBN 3-12-675430-9. info
- HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
- NEUNER, Gerhart, Michael KRÜGER a Ulrich GREWER. Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin: Langenscheidt, 1981, 184 s. ISBN 3-468-49430-0. info
- NEUNER, Gerhard. Allgemeinbildung Lehrplanwerk Unterricht. Berlin: Volk und Wissen Volkseigener Verlag, 1972, 542 s. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, rozvrhy výuky
Výuka a její rozbor
Konzultace s vyučujícím
seminář
výuka
feedback
hospitace - Metody hodnocení
- rozbor výukového materiálu
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/NJDII_009