FF:PGBICT10 Praxe - Informace o předmětu
PGBICT10 Praxe
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/80. 80 hodin. 7 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Pavel Lorenc (cvičící)
Mgr. Kamil Albrecht (cvičící)
Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Něničková (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Adéla Zajíčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Digitální technologie ve vzdělávání (program FF, B-PG_)
- Pedagogika (program FF, B-PG_)
- Cíle předmětu
- Kurz je úzce provázán se studiem pedagogických a didaktických disciplín, ale i se studiem specializačního studia. Klade si za cíl získat či prohloubit praktické dovednosti a kompetence studentů v oblasti implementace a využívání (online) digitálních technologií ve vzdělávání. Studenti jsou připravováni pro práci v neziskových organizacích, státních výchovných a vzdělávacích institucích, mimoškolských institucích, případně školské správě nebo v konzultačních společnostech.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat odborné znalosti a dovednosti z oblasti pedagogiky, didaktiky a ICT při řešení problémů v rámci dané pozice na praxi;
- orientovat se v základních (právních či jiných) předpisech, které vymezují danou pozici i fungování dané organizace;
- zvládnout základy práce na úrovni určené funkce v konkrétní instituci;
- odhadnout náročnost a charakter práce na dané pozici. - Osnova
- 1. Pod vedením garanta (pracovníka organizace, v níž bude student na praxi) komplexní seznámení s každodenní náplní práce instituce/oddělení i náplní práce příslušné funkce, v níž bude student působit.
- 2. Student má zvládnout nejen rutinní obsahové či organizační věci, ale i technické znalosti a postupy v konkrétní organizaci.
- 3. Má postupně plnit nejen zadané úkoly, ale také (po dohodě s garantem praxe) uskutečňovat vlastní nápady.
- 4. Postupné zvládnout samostatně práci nejen uvnitř organizace, ale i v terénu (například pomoc při realizaci určité aktivity mimo instituci apod.).
- 5. V závěru praxe je studentova práce zhodnocena garantem praxe, který poukáže na studentovy silné stránky a případně doporučí zlepšení práce studenta v budoucnu.
- Literatura
- ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 280 s. ISBN 978-80-7552-217-7. info
- NAVRÁTILOVÁ, Jitka. Odborná praxe a supervize studentů sociální práce v ČR. In Praktické vzdělávání v sociální práci. 1. vyd. Brno: Tribun, 2007, s. 63-73. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci. ISBN 978-80-7399-343-6. URL info
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
- Výukové metody
- Stáž, praxe, skupinové zhodnocení praxe
- Metody hodnocení
- Písemné hodnocení lektora praxe (popis činnosti studenta na praxi, zpětná vazba), zpracování zprávy studentem, závěrečné setkání k průběhu praxí.
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 80 hodin.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/PGBICT10