FF:PGM129 Learning and organizations - Informace o předmětu
PGM129 Professional Learning and Organizations
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/0. 5 kr. Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Adéla Zajíčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Students will achieve knowledge on concepts, systems and ways of support of professional learning on individual level, level of professional communities and organizations. Students will understand models of professional learning and will be able to apply them into organizational practices.
- Výstupy z učení
- Students will be able
- to discuss various concepts of professional learning;
- to discuss various concepts of organizational learning;
- to apply reflective practice in their own development. - Osnova
- Basic terms: professional learning communities, vocational education and training, workplace learning, organizational learning.
- Professional learning communities – theories, models, ways of support.
- Workplace learning – theories, models, ways of support.
- Organizational learning – theories, models, ways of support.
- Reflective practice - theories, models, ways of support.
- Literatura
- povinná literatura
- SENGE, Peter M. The fifth discipline : the art and practice of the learning organization. New York: Doubleday/Currency, 2006, xviii, 445. ISBN 0385517254. info
- doporučená literatura
- NOVOTNÝ, Petr. Learning for work and for workplace: Overt and covert worlds of learning and education in the Czech Republic. Lifelong Learning in Europe. Helsinki: KVS Foundation, 2008, XIII, č. 4, s. 242-247. ISSN 1239-6826. On-line info
- Dimensions of adult learning : adult education and training in a global era. Edited by Griff Foley. 1st pub. Maidenhead: Open University Press, 2004, xv, 335. ISBN 0335214487. info
- BRATTON, John. Workplace learning : a critical introduction. Edited by D'Arcy Martin. Aurora, Ont.: Garamond Press, 2004, xi, 196. ISBN 1551930471. info
- BILLETT, Stephen. Learning in the workplace : strategies for effective practice. 1st pub. Crows Nest: Allen & Unwin, 2001, xvii, 222. ISBN 186508364X. info
- ARGYRIS, Chris a Donald A. SCHÖN. Organizational learning. Reading, Mass.: Addison-Wesley Pub. Co., 1996, xxix, 305. ISBN 0201629836. info
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
- ARGYRIS, Chris a Donald A. SCHÖN. Theory in practice : increasing professional effectiveness. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1974, xxxiv, 224. ISBN 1555424465. info
- Výukové metody
- Lectures, self-study, discussions.
- Metody hodnocení
- Individual presentations.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Předmět je realizován v rámci projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0195 Inovace a modernizace přípravy studentů pro komplexní uplatnění ve vzdělávání dospělých. Projekt je spolufinancován ESF a MŠMT ČR.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/PGM129