FF:PGM502 Pojetí ZRU - Informace o předmětu
PGM502 Současná pojetí zkušenostně reflektivního učení
Filozofická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 8/12/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Rychecká (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Kurz se snaží studentům nabídnout různé podoby zkušenostně reflektivního učení u nás i ve světě a má posloužit hlavně jako inspirace pro studenty, kteří mohou poznatky z kurzu aplikovat přímo v učebním procesu. Kurz je koncipován jako vhodný doplněk teoretického kurzu Teorie zkušenostně reflektivního učení.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, N-PG_) (3)
- Zkušenostně reflektivní učení (program FF, N-PG_)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu ukázat studentům co možná nejrozmanitější podoby zkušenostně reflektivního učení v dnešním světě, poukázat především na rozmanitost a ideový základ, který je aplikovatelný v nejrůznějších souvislostech. Studentům budou postupně představováni rozliční odborníci z praxe, kteří jim budou prezentovat svoje pojetí zkušenostně reflektivního učení (osobnostně sociální výchova, dramatická výchova, zážitková pedagogika apod.).
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - orientovat se v jednotlivých pojetích zkušenostně reflektivního učení - popsat odlišnosti mezi jednotlivými možnými uplatněními zkušenostně reflektivního učení - popsat možnosti využití zkušenostně reflektivního učení v praxi
- Osnova
- Multikulturní výchova a zkušenostně reflektivní učení
- Osobnostně sociální výchova ve škole
- Možnosti využití zkušenostně reflektivního učení v environmentální výchově
- Dialogické jednání s vnitřním partnerem
- Zkušenostně reflektivní učení v adaptačních kurzech
- Zkušenostně reflektivní učení ve firemních kurzech
- Storytelling a možnosti jeho uplatnění ve zkušenostně reflektivním učení
- kušenostně reflektivní učení v sociální práci
- Literatura
- KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem : aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005. 132 s. ISBN 8023946692.
- VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, 2006. 226 s. ISBN 802394908X.
- DOHNALOVÁ, Šárka. NLP - Storytelling techniques for communication and presentation skills. 2009.
- GILBERTSON, Ken. Outdoor education : methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics, 2006. ix, 214. ISBN 0736047093.
- Výukové metody
- Přednáška, skupinová diskuze, praktický nácvik
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné absolvování je nutná aktivní účast a odevzdání písemné recenze kurzu
- Informace učitele
- http://www.acor.cz
E-learningová opora předmětu: https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=157 Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní a reflektivní učení - podpora odborné přípravy studentů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0202) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Detailní rozpis jednotlivých přednášek bude zveřejněn v aktualitách na webu http://www.acor.cz/ - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PGM502