PGMK502 Současná pojetí zkušenostně reflektivního učení

Filozofická fakulta
podzim 2024

Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

Rozsah
18/0/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Rychecká (přednášející)
Garance
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
Kurz se snaží studentům nabídnout různé podoby zkušenostně reflektivního učení u nás i ve světě a má posloužit hlavně jako inspirace pro studenty, kteří mohou poznatky z kurzu aplikovat přímo v učebním procesu. Kurz je koncipován jako vhodný doplněk teoretického kurzu Teorie zkušenostně reflektivního učení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu ukázat studentům co možná nejrozmanitější podoby zkušenostně reflektivního učení v dnešním světě, poukázat především na rozmanitost a ideový základ, který je aplikovatelný v nejrůznějších souvislostech. Studentům budou postupně představováni rozliční odborníci z praxe, kteří jim budou prezentovat svoje pojetí zkušenostně reflektivního učení (osobnostně sociální výchova, dramatická výchova, zážitková pedagogika apod.).
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - orientovat se v jednotlivých pojetích zkušenostně reflektivního učení - popsat odlišnosti mezi jednotlivými možnými uplatněními zkušenostně reflektivního učení - popsat možnosti využití zkušenostně reflektivního učení v praxi
Osnova
  • Multikulturní výchova a zkušenostně reflektivní učení
  • Osobnostně sociální výchova ve škole
  • Možnosti využití zkušenostně reflektivního učení v environmentální výchově
  • Dialogické jednání s vnitřním partnerem
  • Zkušenostně reflektivní učení v adaptačních kurzech
  • Zkušenostně reflektivní učení ve firemních kurzech
  • Storytelling a možnosti jeho uplatnění ve zkušenostně reflektivním učení
  • kušenostně reflektivní učení v sociální práci
Literatura
  • KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem : aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005. 132 s. ISBN 8023946692.
  • VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, 2006. 226 s. ISBN 802394908X.
  • DOHNALOVÁ, Šárka. NLP - Storytelling techniques for communication and presentation skills. 2009.
  • GILBERTSON, Ken. Outdoor education : methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics, 2006. ix, 214. ISBN 0736047093.
Výukové metody
Přednáška, skupinová diskuze, praktický nácvik
Metody hodnocení
Pro úspěšné absolvování je nutná aktivní účast a odevzdání písemné recenze kurzu.
Informace učitele
http://www.acor.cz
Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní a reflektivní učení - podpora odborné přípravy studentů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0202) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Detailní rozpis jednotlivých přednášek bude zveřejněn v aktualitách na webu http://www.acor.cz/
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PGMK502