FF:PLIN045 Zákl. vývoje multiplat. aplik. - Informace o předmětu
PLIN045 Základy vývoje multiplatformních aplikací
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Richard Holaj, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Richard Holaj, Ph.D.
Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Silvie Hulewicz, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Základní znalost HTML, CSS výhodou. Jsou předpokládány předchozí zkušenosti s programováním alespoň na úrovni předmětu PLIN048. Zápis předmětu se nedoporučuje studentům prvního ročníku bakalářského studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty praktickým dovednostem nezbytným pro vývoj moderní multiplatformní (iOS, Android, desktop) aplikace ve frameworku Angular. Předmět pokrývá celý proces vývoje od prvotní ideje a konceptuálního návrhu přes inkrementální vývoj prototypu až po samotné nasazení aplikace pro jednotlivá zařízení. Studenti budou během celého kurzu pracovat na aplikaci, jejíž koncept sami vymyslí. Důraz bude kladen na využívání nástrojů týmové spolupráce používaných při vývoji reálných aplikací a na agilní přístup k vývoji. Během kurzu bude student tým prezentovat ideu a koncept své aplikace a na závě pak prototyp výsledné aplikaci.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - orientovat se v problematice a technologiích v oblasti programování multiplatformních aplikací, - využívat online zdroje k dalšímu rozvíjení znalostí v této oblasti a případnému uplatnění v praxi, - navrhnout, implementovat a zkompilovat multiplatformní aplikaci dle daného zadání, - využít získané znalosti a dovednosti v dalším studiu i v praxi.
- Osnova
- 1. den Instalace nástrojů - NPM, Angular, Git a buildování aplikace.
- Základní principy frameworku Angular – komponenty, šablony, složková struktura.
- 2. den
- Další koncepty frameworku Angular - práce se vstupem a výstupem, two-way binding, služby, dependency injection, podmínky a cykly
- 3. den
- Zpracování ideového a grafického konceptu aplikace (funkční a nefunkční požadavky, wireframe); agilní vývoj a nástroje týmové spolupráce – verzování (Github, Stash, Bitbucket, SourceTree, ...), komunikace (HipChat, Slack, ...), issue tracking (Redmine, JIRA, Trello, Habitica, ...), IDE (WebStorm, Brackets, Sublime, Code, ...).
- Návrh architektury aplikace (backend, frontend, 3rd party služby), návrh API a reprezentace datových struktur (Firebase, JSON).
- Tvorba a prezentace vlastního jednoduchého projektu
- Literatura
- doporučená literatura
- ŠOCHOVÁ, Zuzana a Eduard KUNCE. Agilní metody řízení projektů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 175 s. ISBN 9788025141946. info
- ZAKAS, Nicholas C. Javascript pro webové vývojáře : programujeme profesionálně. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2009, 832 s. ISBN 9788025125090. info
- Výukové metody
- Třídenní bloková interaktivní výuka před začátkem semestru.
- Metody hodnocení
- Za účast a aktivitu při výuce.
- Informace učitele
- Dokumentace a zdroje k použitým nástrojům a technologiím:
https://firebase.google.com
http://www.w3schools.com/js/
https://developer.mozilla.org/cs/docs/Web/JavaScript
https://angular.io/
http://gulpjs.com/
https://www.npmjs.com/
https://lodash.com/
https://cordova.apache.org/
http://ionicframework.com/
http://electron.atom.io/ - Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PLIN045