FF:PSMB011 Supervizní seminář - Informace o předmětu
PSMB011 Supervizní seminář
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 14:00–15:40 pracovna
- Předpoklady
- Základní znalosti psychoterapie a psychodiagnostiky.
- Seminář je určen primárně těm studentům, kteří již započali psychoterapeutický výcvik či se aktuálně realizují v přímé práci s klientem (např. v rámci mimoškolních aktivit). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, N-PSYCH_)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na rozšíření teoretických znalostí a především praktické zkušenosti z oblasti psychoterapie a psychodiagnostiky. Výhodou je započatý psychoterapeutický výcvik, či samostatná práce s klientem.
- Seminář je možné absolvoval i bez přímé účasti na výuce - dodáním dokladu o absolvování nejméně 15 hodin individuální či 30 hodin skupinové supervize (např. v rámci pster. výcviku, stáže atp.).
- Zapsaní do semináře mají možnost přímé práce s klientem v rámci služeb Akademického centra poradenství a supervize (http://psych.phil.muni.cz/acps). - Výstupy z učení
- Student si rozšíří své teoretické znalosti a především získá praktické zkušenosti z oblasti psychoterapie a psychodiagnostiky, které bude moci využít například v rámci psychoterapeutického výcviku, při samostatné práci s klientem/pacientem nebo v rámci dalšího profesního vzdělávání a seberozvoje.
- Osnova
- Náplň výuky bude upřesněna na počátku semestru na základě požadavků od účastníků semináře.
- - Podle výsledného počtu zapsaných bude stanovena konkrétní podoba průběhu semináře (např. v rovině skupinová vs individuální forma výuky/supervize atp.).
- Literatura
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Translated by Helena Hartlová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- KOCOUREK, Jiří. Supervize v psychoanalyze a v psychoterapii (problematika supervizních aktivit). 1995, 110 s. info
- KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2004, 171 s. ISBN 8072544969. info
- Úvod do supervize a jejího významu pro pomáhající profese (Variant.) : Úvod do supervize : cyklický model : praktická příručka ... info
- Česko-irská horizontála (CZIRHO) (Souvis.) : Úvod do supervize : cyklický model : praktická příručka ... info
- Výukové metody
- Základem vzdělávání v tomto semináři jsou supervizní postupy, jichž se účastníci aktivně zúčastní.
- Metody hodnocení
- Způsob ukončení předmětu určí vyučující na počátku semestru. Pro absolvování předmětu je nutná 80% účast na seminářích a splnění dalších požadavků přednášejícího pro udělení kolokvia (aktivní účast na seminářích a závěrečném kolokviu).
- Informace učitele
- Poslední úprava provedena dne: 3. 1. 2018. PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/PSMB011