PSMB065 Třetí vlna KBT

Filozofická fakulta
podzim 2021
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 1. 10. 15:00–19:40 C33, So 2. 10. 9:00–18:40 C33, Ne 3. 10. 9:00–18:40 C33
Předpoklady
! PSBB065 Třetí vlna KBT
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je představit studentům psychoterapeutické směry třetí vlny KBT, konkrétně ACT - terapii přijetí a odhodlání, Schematerapii, Terapii soucitné mysli, Dialekticko behaviorální terapii a Na všímavosti zaměřenou terapii. Jedná se o základní představení těchto směrů, které může studentům pomoci zorientovat se v aktuálních trendech při výběru budoucího psychoterapeutického výcviku.
Výstupy z učení
Student bude schopen: vysvětlit klíčové koncepty výše uvedených psychoterapeutických směrů
Osnova
  • ACT - terapie přijetí a odhodlání
  • Schematerapie
  • Terapie soucitné mysli
  • Dialekticko behaviorální terapie
  • Na všímavost zaměřená terapie
Literatura
    doporučená literatura
  • ACT jednoduše, Russ Harris, Triton, 2021
  • FARRELL, Joan M., Neele REISS a Ida A. SHAW. The schema therapy clinician's guide : a complete resource for building and delivering individual, group and integrated schema mode treatment programs. Illustrated by Britta Finkelmeier. First published. Chichester: Wiley-Blackwell, 2014, xviii, 329. ISBN 9781118509173. info
Výukové metody
čtení, práce ve skupině, prezentace expertů v oboru.
Metody hodnocení
80 % účast na výuce překlad 10 stran odborného textu z aj do čj
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/PSMB065