FF:RJURS02J Reflektivní seminář II - Informace o předmětu
RJURS02J Reflektivní seminář II - jednooborové studium
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Taťjana Zaňko, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav slavistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–13:40 D41, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-RJU_)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je reflektovat společně s oborovým didaktikem a ostatními frekventanty jak jejich samostatné výstupy (včetně výuky v tandemu), tak i náslechovou praxi. Studenti předloží oborovému didaktikovi své pedagogické přípravy k vyučovacím jednotkám a záznamové archy vyplňované během praxe, na jejichž základě společně hodnotí úspěšnost dosažení stanovených výchovně vzdělávacích cílů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- naplánovat a připravit výuku;
- aplikovat obecné didaktické, pedagogické i psychologické poznatky v praxi;
- reflektovat vlastní výuku, výuku svých kolegů a jiného pedagoga;
- postihnout klady a zápory vlastní výuky;
- zorientovat se v moderních technologiích a využít je ve výuce;
- kriticky hodnotit a uplatňovat základní principy oborové didaktiky. - Osnova
- 1. Individualizace výuky v kontextu intenzifikace učení všech žáků.
- 2. Nastavení didaktických cílů a důkazy o učení.
- 3. Hodnocení výsledků učení.
- Literatura
- NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD, Peter JARVIS, Jennifer A. MOON, Jan KOLÁŘ, Saša DOBROVOLNÁ, Jakub ŠVEC a Josef VALENTA. Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak... 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 120 s. ISBN 978-80-210-6489-8. info
- JANÍK, Tomáš, Josef MAŇÁK a Petr KNECHT. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 173 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-194-2. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- NEZVALOVÁ, Danuše. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000, 72 s. ISBN 8024402084. info
- JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Vydání: první. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013, 177 stran. ISBN 9788074352669. info
- Výukové metody
- Aktivní účastí na seminářích, reflexe a sebereflexe, diskuse.
Vedení reflektivního deníku, učitelského portfolia, vyplnění sebehodnotícího dokumentu (reflexe studenta, provázejícího učitele, oborového didaktika), hospitace. - Metody hodnocení
- Předpokládá se aktivní účast studentů na semináři. V závěru semestru či ve zkouškovém období se uskuteční společné setkání zaměřené na reflexi uskutečněných praxí. Před konáním závěrečného reflektivního setkání je třeba do odevzdávárny předmětu praxe vložit veškerou potřebnou dokumentaci.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/RJURS02J