RLMgB509 Angažovaná religionistika: Tutorství

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Milan Fujda, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milan Fujda, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedlářová
Dodavatelské pracoviště: Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každý lichý čtvrtek 12:00–13:40 G24
Předpoklady
! RLB509 Angaž. religionistika: Tutor
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Jedná se o praktický kurz umožňující studujícím využít svou odbornost k veřejně angažované tvůrčí činnosti. Méně významným, ale také relevantním aspektem kurzu, je reflexe vědecké angažovanosti v reálném světě. Této reflexi je věnováno především poslední semestrální setkání. Diskuse v něm je opřena o dva zdroje: dosavadní praktickou činnost a studium relevantní odborné literatury.

Výstupy z učení
Po absolvování kurzu:
- vylepšili své dovednosti popularizačního psaní;
- vyzkoušeli si organizovat kolektivní pracovní úsilí;
- naučili se respektující komunikaci s neakademickým okolím;
- rozvinuli své formulační schopnosti;
- lépe zdůvodňují strategické volby v rámci vlastní činnosti vůči okolí;
- získal zkušenost s vedením a kontrolo méně zkušených spolupracovníků.
Osnova
  • Organizační setkání
  • Úvodní setkání k seznámení s nástroji pracovní činnosti
  • Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
  • Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
  • Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
  • Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
  • Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
  • Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
  • Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
  • Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
  • Závěrečné zhodnocení průběhu činnosti
  • Diskuse nad povinnou literaturou
Literatura
    povinná literatura
  • STÖCKELOVÁ, Tereza. Nebezpečné známosti : o vztahu sociálních věd a společnosti. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i., 2012, 110 s. ISBN 9788073302085. info
    doporučená literatura
  • FUJDA, Milan. What Would an Informant Tell Me after Reading My Paper? On the Theoretical Significance of Ethical Commitment and Political Transparency in Symmetrical Practice of Studying Religion(s). Religio : revue pro religionistiku. Brno: Česká společnost pro religionistiku o.s., 2015, roč. 23, č. 1, s. 57-86. ISSN 1210-3640. Digitální knihovna FF MU info
  • KOSHY, Valsa. Action research for improving practice : a practical guide. 1st publ. London: Paul Chapman publishing, 2005, xvi, 149. ISBN 1412907551. info
  • WHITEHEAD, Jack a Jean MCNIFF. Action research : living theory. 1. pub. London: SAGE Publications, 2006, vi, 182. ISBN 1412908558. info
  • Action research for sustainable development in a turbulent world. Edited by Ortrun Zuber-Skerritt. 1st ed. Bingley [England]: Emerald Group Pub. Ltd., 2012, xxxiv, 234. ISBN 9781780525495. info
  • SOMEKH, Bridget. Action research : a methodology for change and development. 1st pub. Maidenhead: Open University Press, 2006, 225 s. ISBN 0335216595. info
  • STRINGER, Ernest T. Action research. 4th ed. Los Angeles: SAGE, 2014, xxii, 305. ISBN 9781452205083. info
Výukové metody
Kurz probíhá jako společný kurz bakalářského a magisterského studia. Kurz je primárně zaměřen na studující bakalářského studia. Studující magisterského studia v něm působí jako tutoři asistující bakalářským studujícím v jejich angažované činnosti a její reflexi.


Aktivity (též podmínky ukončení a výukové metody):
  • Tvorba (tj. i překlad) cca jednoho obsáhlejšího hesla (cca 5000 znaků) a několika hesel podpůrných, intertextově provázaných, na jednoho bakalářského studujícího. Toto je průměr, protože týmy mohou být vícečlenné. V každém týmu je jeden či více tutorů.
  • Účast na závěrečné diskusi nad povinnou literaturou, v případě nepřítomnosti odevzdání komentáře k zadané literatuře v rozsahu cca 1800 znaků. Komentář 1. vymezí problematiku textu, 2. shrne argumentaci, 3. předloží kritickou reflexi (na každou z uvedených položek stačí jeden dobře zformulovaný odstavec).
  • Metody hodnocení
    Budou stanoveny dva termíny (řádný a opravný), do nichž bude možné zaslat odkazy na provedenou práci vyučujícímu k jejich zhodnocení a udělení kolokvia jednotlivým týmům. Opravný termín bude moci být využit v případě, že kvalita nebo kvantita provedené práce bude shledána nedostatečnou.
    Další komentáře
    Předmět je vyučován jednou za dva roky.

    • Statistika zápisu (nejnovější)
    • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/RLMgB509