FF:ROM0B102 Katalánské reálie - Informace o předmětu
ROM0B102 Katalánské reálie
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Javorová Švandová (přednášející)
Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 17:30–19:05 G32
- Předpoklady
- Předpoklady nejsou žádné, ale doporučuje se zapsat si i jiný z nabízených predmětů, jako je katalánština, katalánská literatura nebo seminář katalánské kinematografie.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/65 - Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurs je zaměřený na prezentaci Katalánských zemí z různých hledisek. Po dokončeni tohoto kurzu by měl mít student přehled o katalánské kultuře, společnosti, politice, umění atd.
- Osnova
- Probraná témata jsou: - Zeměpis Katalánska - Folklór, zvyky, hudba, umění, kuchyně - Katalánština - Dějiny - Politická a společenská situace (školstvií média...) - Použití katalánštiny ve společnosti atd.
- Literatura
- doporučená literatura
- UTRERA DOMINGUEZ, David. Cultura y civilización catalanas. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 172 s. ISBN 978-80-210-6934-3. Digitální knihovna FF MU info
- neurčeno
- Melchor, Vicent de; Branchadell, Albert (2002). El catalán. La lengua de siete millones de europeos. Bellaterra: Publicacions de la Universitat Autňnoma de Barcelona.
- Branchadell, Albert. La hipotesi de la independencia. Barcelona: Empuries, 2001.
- Výukové metody
- Přednáška : popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Studenti musí na konci semestru napsat práci tykající se katalánských reálií.
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/~utrera/Catala/indexbr.htm
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/ROM0B102