FF:SJ2B004 Jazyk reklamy - Informace o předmětu
SJ2B004 Jazyk reklamy
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/1/4. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé sudé pondělí 10:00–11:40 J22, kromě Po 15. 4.
- Předpoklady
- SJ1A032 Španělská lingvistika II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/15, pouze zareg.: 2/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 2/15 - Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-SJ_) (3)
- Cíle předmětu
- Přednáška se zabývá jazykem španělských reklamních textů. Pozornost je věnována specifickým rysům jazyka reklamy na jednotlivých jazykových úrovních a příčinám těchto jevů z hlediska pragmatického. Součástí hodin je i analýza současných reklamních textů.
- Výstupy z učení
- Na základě získaných znalostí budou studenti schopni vytvořit vlastní reklamní text ve španělštině a odborně odůvodnit užití zvolených jazykových prostředků.
- Osnova
- Postavení reklamy v konzumní společnosti. Reklama jako forma komunikace. Typy reklam dle použitého sdělovacího prostředku. Struktura reklamního textu. Vztah mezi textem a obrazem v tištěné reklamě. Specifika jazyka reklamy na fonetické úrovni. Charakteristiky jazyka reklamy z morfologického hlediska. Charakteristické rysy jazyka reklamy na lexikálně-sémantické úrovni. Jazyk reklamy z pohledu syntaktického.
- Literatura
- Gutiérrez Ordóńez, S.: Comentario pragmático de textos publicitarios, Arco/Libros, Madrid 1997.
- Ferraz Martínez, A. (1995): El lenguaje de la publicidad, Arco/Libros, Madrid.
- Hernando Cuadrado, L.A. (1984): El lenguaje de la publicidad, Corial Coloquio, Madrid.
- Moriyón Mojica, C.: Exégesis pragmalingüística del discurso publicitario, Universidad de Valladolid, Valladolid 1994.
- STEHLÍK, Petr. Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios. Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, L 25, č. 1, s. 69-77. ISSN 0231-7532. info
- Výukové metody
- Přednáška: výklad a definice specifických rysů reklamního jazyka. Analýza španělských reklamních textů z různých lingvistických hledisek.
- Metody hodnocení
- Zkouška: písemná (analýza reklamního textu).
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/SJ2B004