SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 22. 9. 10:50–12:25 G12, Pá 29. 9. 10:50–12:25 G12, Pá 13. 10. 10:50–12:25 G12
- Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 23. 9. 12:30–14:05 G31, Pá 30. 9. 12:30–14:05 G31, Pá 14. 10. 12:30–14:05 G31
- Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Eva Lukavská, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 25. 9. 10:50–12:25 G12, Pá 2. 10. 10:50–12:25 G12, Pá 16. 10. 10:50–12:25 G12
- Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 19. 9. 12:30–14:05 G21, Pá 3. 10. 12:30–14:05 G21, Pá 17. 10. 12:30–14:05 G21
- Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 20. 9. 12:30–14:05 G12, Pá 4. 10. 12:30–14:05 G12, Pá 18. 10. 12:30–14:05 G12
- Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Carme Laguarda Ripoll (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 21. 9. 15:50–17:25 G21, Pá 2. 11. 15:50–17:25 G21, Pá 30. 11. 15:50–17:25 G21
- Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD. (přednášející)
Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Darebný, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 30. 9. 12:30–14:05 G23, Pá 7. 10. 12:30–14:05 G23, Pá 21. 10. 12:30–14:05 G23
- Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Darebný, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Španělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- Supplementary materials: Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Supplementary materials: Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Supplementary materials: Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alchazidu, Athena. Practicando el léxico Espanol. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 1997. 250 s. : i. ISBN 80-210-1649-3.
- Supplementary materials: M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Supplementary materials: R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2023
Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2022
Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2021
Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
SJI3A022X Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2020
Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test.
Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)