SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 22. 9. 10:50–12:25 G12, Pá 29. 9. 10:50–12:25 G12, Pá 13. 10. 10:50–12:25 G12
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 23. 9. 12:30–14:05 G31, Pá 30. 9. 12:30–14:05 G31, Pá 14. 10. 12:30–14:05 G31
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Eva Lukavská, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 25. 9. 10:50–12:25 G12, Pá 2. 10. 10:50–12:25 G12, Pá 16. 10. 10:50–12:25 G12
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 19. 9. 12:30–14:05 G21, Pá 3. 10. 12:30–14:05 G21, Pá 17. 10. 12:30–14:05 G21
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 20. 9. 12:30–14:05 G12, Pá 4. 10. 12:30–14:05 G12, Pá 18. 10. 12:30–14:05 G12
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Carme Laguarda Ripoll (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 21. 9. 15:50–17:25 G21, Pá 2. 11. 15:50–17:25 G21, Pá 30. 11. 15:50–17:25 G21
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD. (přednášející)
Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Darebný, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 30. 9. 12:30–14:05 G23, Pá 7. 10. 12:30–14:05 G23, Pá 21. 10. 12:30–14:05 G23
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Darebný, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Španělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • Supplementary materials: Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Supplementary materials: Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Supplementary materials: Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • Alchazidu, Athena. Practicando el léxico Espanol. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 1997. 250 s. : i. ISBN 80-210-1649-3.
  • Supplementary materials: M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • Supplementary materials: R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2024

Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2023

Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2022

Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2021

Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.

SJI3A022X Jazykový seminář V

Filozofická fakulta
podzim 2020

Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI2A011X Jazykový seminář III && SJI2A017X Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
Osnova
  • V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
Literatura
  • J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
  • Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
  • Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
  • Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
  • R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
  • M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
  • ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJI3A022X!
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
Součástí hodnocení je vypracování písemné práce či písemných prací v celkovém rozsahu 6 normostran.
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.