FF:SPGSJUDID1 Didaktika španělského jazyka I - Informace o předmětu
SPGSJUDID1 Didaktika španělského jazyka I
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- celkem 24 vyučovacích hodin seminářů. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program FF, C-STPG)
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program FF, C-STPG, směr Španělský jazyk a literatura)
- Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl poskytnout komplexní úvod do didaktiky cizího jazyka. Dalším cílem je seznámit studenty se základní terminologií, metodologickými přístupy a konkrétními postupy při výuce jazykových prostředků a řečových dovedností. Studenti budou uvedeni do problematiky stanovování cílů jazykové výuky a otázek spojených s plánováním, řízením a hodnocením vyučovacího procesu. Neméně důležitým cílem je seznámit studenty také s požadavky EU na jazykovou vybavenost (SERR).
- Výstupy z učení
- Studenti dokážou náležitě používat odbornou terminologii v rámci didaktiky cizích jazyků, jsou schopni stanovit cíle výuky a dokáží efektivně plánovat cizojazyčnou výuku a volit adekvátní didaktické prostředky.
- Osnova
- 1. Didaktika cizích jazyků - základní terminologie. 2. Analýza, stanovení a formulace cílů výuky cizích jazyků. 3. Vývoj metodických přístupů - základní přehled (gramaticko překladová metoda, audiolingvální metody, TPR aj.) 4. Plánování výuky. 5. Společný evropský referenční rámec a evropské jazykové portfolio. 6. Řečové dovednosti a jazykové prostředky 7. Výukové materiály.
- Literatura
- doporučená literatura
- ALONSO, E.; CASTRILLEJO, V.; ORTA, A. (2012). Soy profesor/a. Aprender a enseñar. Madrid. Edelsa.
- Santiago Guervós J. y Fernández González J.:Fundamentos para la enseñanza del español como 2/L, Madrid, Arco Libros 2017
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013, 209 s. ISBN 9788020022745. info
- MARTÍN PERIS, Ernesto. Diccionario de términos clave de ELE. 1a ed. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2008, xxx, 652. ISBN 9788497784160. info
- Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
- ELLIS, Rod. Second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1997, x, 147. ISBN 019437212X. info
- Výukové metody
- Přednášky, semináře a praktická cvičení, domácí příprava a e-learning
- Metody hodnocení
- V průběhu semestru budou studenti zpracovávat úkoly, které je třeba odevzdávat průběžně ve stanovených termínech. Aktivní účast ve výuce.
- Informace učitele
- Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy a CŽV, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi. If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/SPGSJUDID1