SPGSJUDID2 Didaktika španělského jazyka II

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
celkem 24 vyučovacích hodin seminářů. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
Didaktika španělštiny I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Navazující kurz si klade za cíl rozšířit nezbytnou průpravu studentů pro pedagogickou praxi. Dalším významným cílem je podrobně studenty obeznámit s procesem osvojování jednotlivých řečových dovedností (čtení, psaní, mluvení, poslech) a jazykových prostředků (gramatika, slovní zásoba, výslovnost). V neposlední řadě bude pozornost zaměřena na práci s chybou a poskytování zpětné vazby.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto kurzu studenti dokážou adekvátně uplatňovat specifické principy výuky produktivních i receptivních řečových dovedností, gramatiky, lexika a výslovnosti. Získají zevrubný přehled v těchto oblastech: a) organizace výuky b) práce s chybou c) poskytování zpětné vazby
Osnova
  • 1) Receptivní řečové dovednosti - nácvik a zpětná vazba 2) Produktivní řečové dovednosti - nácvik a zpětná vazba 3) Výslovnost 4) Gramatika 5) Slovní zásoba 6) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny. 7) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí. 8) Audiovizuální pomůcky a informační technologie ve výuce cizích jazyků. 9) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce. 10) Kontrola, zkoušení, hodnocení and feedback.
Literatura
    doporučená literatura
  • Moreno García, C.: Materiales, estrategias y recursos para la enseñanza del español como 2/L, Madrid, Arco Libros, 2011
  • Romero Gualda, M.: Léxico del español como segunda lengua: aprendizaje y enseñanza, Madrid, Arco Libros, 2008
  • CASSANY, D. (2005). Expresión escrita en L2/ELE. Madrid. Arco libros.
  • Gutiérrez Araus, M.L.:Problemas fundamentales de la gramática del español como 2/L, Madrid, Arco Libros,2004
  • Cassany, Daniel.; Luna, Marta i Sanz, Glòria. Enseñar lengua. Barcelona: Graó, 2008.
  • ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
Výukové metody
Přednáška, seminář, diskuse, domácí příprava.
Metody hodnocení
aktivní účast ve výuce vypracování projektu ústní zkouška z témat obsažených v kurzu.
Informace učitele
Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy a CŽV, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi. If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/SPGSJUDID2