FF:SPGSJUDID2 Didaktika špan. jazyka II - Informace o předmětu
SPGSJUDID2 Didaktika španělského jazyka II
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- celkem 24 vyučovacích hodin seminářů. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Didaktika španělštiny I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program FF, C-STPG)
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program FF, C-STPG, směr Španělský jazyk a literatura)
- Cíle předmětu
- Navazující kurz si klade za cíl rozšířit nezbytnou průpravu studentů pro pedagogickou praxi. Dalším významným cílem je podrobně studenty obeznámit s procesem osvojování jednotlivých řečových dovedností (čtení, psaní, mluvení, poslech) a jazykových prostředků (gramatika, slovní zásoba, výslovnost). V neposlední řadě bude pozornost zaměřena na práci s chybou a poskytování zpětné vazby.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu studenti dokážou adekvátně uplatňovat specifické principy výuky produktivních i receptivních řečových dovedností, gramatiky, lexika a výslovnosti. Získají zevrubný přehled v těchto oblastech: a) organizace výuky b) práce s chybou c) poskytování zpětné vazby
- Osnova
- 1) Receptivní řečové dovednosti - nácvik a zpětná vazba 2) Produktivní řečové dovednosti - nácvik a zpětná vazba 3) Výslovnost 4) Gramatika 5) Slovní zásoba 6) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny. 7) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí. 8) Audiovizuální pomůcky a informační technologie ve výuce cizích jazyků. 9) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce. 10) Kontrola, zkoušení, hodnocení and feedback.
- Literatura
- doporučená literatura
- Moreno García, C.: Materiales, estrategias y recursos para la enseñanza del español como 2/L, Madrid, Arco Libros, 2011
- Romero Gualda, M.: Léxico del español como segunda lengua: aprendizaje y enseñanza, Madrid, Arco Libros, 2008
- CASSANY, D. (2005). Expresión escrita en L2/ELE. Madrid. Arco libros.
- Gutiérrez Araus, M.L.:Problemas fundamentales de la gramática del español como 2/L, Madrid, Arco Libros,2004
- Cassany, Daniel.; Luna, Marta i Sanz, Glòria. Enseñar lengua. Barcelona: Graó, 2008.
- ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
- Výukové metody
- Přednáška, seminář, diskuse, domácí příprava.
- Metody hodnocení
- aktivní účast ve výuce vypracování projektu ústní zkouška z témat obsažených v kurzu.
- Informace učitele
- Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy a CŽV, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi. If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/SPGSJUDID2