FF:SPGSJUDID3 Didaktika špan. jazyka III - Informace o předmětu
SPGSJUDID3 Didaktika španělského jazyka III
Filozofická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- celkem 24 vyučovacích hodin seminářů. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program FF, C-STPG)
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program FF, C-STPG, směr Španělský jazyk a literatura)
- Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl nabídnout studentům přehled o metodických přístupech ve výuce cizích jazyků. Pozornost bude soustředěna na vybrané jazykové jevy a konkrétní témata z oblasti literatury a reálií hispanofonních zemí.
- Výstupy z učení
- Student se seznámí s nejvýznamnějšími metodickými přístupy ve výuce cizích jazyků. Neméně důležitým výstupem je portofolio sestávající z příprav na výuku.
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky 2. Metodologické přístupy ve výuce cizích jazyků 3. Zásady plánování výuky cizích jazyků 4. Možnosti využití alternativních metod výuky 5. Kritéria výběru didaktického materiálu 6. Workshop 1 - jazykové jevy 7. Workshop 2 - literatura 8. Workshop 3 - kultura a reálie 9. Studentské prezentace I. 10. Studentské prezentace II. 11. Studentské prezentace III. 12. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
- Literatura
- povinná literatura
- Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
- neurčeno
- ESTÉVEZ COTO, Manuela, FERNÁNDEZ DE VALDERRAMA, Yolanda (2006). El componente cultural en la clase de E/LE. Programa de Autoformación y perfeccionamiento del profesorado. Madrid: Edelsa.
- HRUŠKOVÁ, D. Nové formy a metody práce ve výuce jazyků [online]. 2010.
- SOLER-ESPIAUBA, Dolores (2006). Contenidos culturales en la enseñanza del español como 2/L. Madrid: Arco Libros.
- Výukové metody
- semináře, workshopy, e-learning
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů, projekt.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/SPGSJUDID3