SPGSJUDID3 Didaktika španělského jazyka III

Filozofická fakulta
podzim 2024

Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

Rozsah
celkem 24 vyučovacích hodin seminářů. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl nabídnout studentům přehled o metodických přístupech ve výuce cizích jazyků. Pozornost bude soustředěna na vybrané jazykové jevy a konkrétní témata z oblasti literatury a reálií hispanofonních zemí.
Výstupy z učení
Student se seznámí s nejvýznamnějšími metodickými přístupy ve výuce cizích jazyků. Neméně důležitým výstupem je portofolio sestávající z příprav na výuku.
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky 2. Metodologické přístupy ve výuce cizích jazyků 3. Zásady plánování výuky cizích jazyků 4. Možnosti využití alternativních metod výuky 5. Kritéria výběru didaktického materiálu 6. Workshop 1 - jazykové jevy 7. Workshop 2 - literatura 8. Workshop 3 - kultura a reálie 9. Studentské prezentace I. 10. Studentské prezentace II. 11. Studentské prezentace III. 12. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
Literatura
    povinná literatura
  • Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
    neurčeno
  • ESTÉVEZ COTO, Manuela, FERNÁNDEZ DE VALDERRAMA, Yolanda (2006). El componente cultural en la clase de E/LE. Programa de Autoformación y perfeccionamiento del profesorado. Madrid: Edelsa.
  • HRUŠKOVÁ, D. Nové formy a metody práce ve výuce jazyků [online]. 2010.
  • SOLER-ESPIAUBA, Dolores (2006). Contenidos culturales en la enseñanza del español como 2/L. Madrid: Arco Libros.
Výukové metody
semináře, workshopy, e-learning
Metody hodnocení
Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů, projekt.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/SPGSJUDID3