FF:UZAJ9501 Didaktika AJ I - Informace o předmětu
UZAJ9501 Didaktika anglického jazyka a literatury I
Filozofická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/4/0. 3 kr. (plus 3 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (cvičící)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek - Rozvrh
- Út 16:40–19:55 G31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- The aim of this course for the participants is to acquire the knowledge and understanding of the basic principles of teaching English to speakers of other languages and thus to lay the foundations for the participants to become effective teachers of English when they expand their knowledge and combine them with their practical skils development in the second part of the course.
- Osnova
- Basic principles of teaching and learning English; Language systems (vocabulary, grammar, pronunciation, functions); Language skills (listening, speaking, reading, writing); Classroom management; Error correction; Lesson planning and timetabling; Teaching aids Microteaching
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- THORNBURY, Scott. Beyond the sentence : introducing discourse analysis. 1st pub. Oxford: Macmillan, 2005, 192 s. ISBN 9781405064071. info
- THORNBURY, Scott. About language : tasks for teachers of English. Cambridge: University Press, 1997, xviii, 269. ISBN 0521561981. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Metody hodnocení
- Full attendance is required. Terminology test; Teaching Portfolio; Microteaching (including lesson plan); Contributions in class.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Nikola Fortova 169777
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2009/UZAJ9501