FF:PG22A42 Pedag. psychologie - Informace o předmětu
PG22A42 Pedagogická psychologie
Filozofická fakultajaro 2000
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Janderková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, M-PD) (2)
- Osnova
- Disciplína bude realizována formou přednášky a semináře. Na seminářích se předpokládá aktivní účast studentů, kteří vystoupí se svými příspěvky. Přednášky by měly studenty seznámit se základními tématy pedagogické psychologie. Zaměříme se na vymezení pedagogické psychologie, na její předmět a postavení v systému pedagogických věd. Dále se budeme věnovat psychologickým metodám, které je možné použít pro posuzování a hodnocení osobnosti žáka. Další stěžejní témata jsou: motivace žáka, role emocí. Důkladněji se zaměříme na problematiku učení, na vztah učitele a žáka, na jejich komunikaci a interakci, na rozvoj kooperativních dovedností u dětí a na kognitivní procesy a vyučování, především na zpracovávání informací a pozornost. Nelze opomenout témata jako hodnocení, zkoušení, známkování ve škole, tvořivost žáka, temperament žáka. Zajímat nás bude vedle osobnosti žáka také osobnost učitele, jeho charakteristiky. Zmíníme téma atribucí a jejich význam pro učitele. Dále rozebereme problematiku poruch adaptace žáka na školní prostředí, agresivní chování žáka, možnosti ovlivňování chování žáka.
- Metody hodnocení
- Forma: přednáška, seminář Podmínky pro získání kreditu: seminární práce, zkouška Počet kreditů: 2
- Informace učitele
- Literatura: Fontana, D. : Psychologie ve školní praxi. Portál, Praha 1997. Dařílek, P., Kusák, P.: Pedagogická psychologie – část A, B. Univerzita Palackého, Olomouc 1998. Kohoutek, R.: Základy pedagogické psychologie. Cerm, Brno 1996.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2000, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2000/PG22A42