PG42A82 Alternativní pedagogika

Filozofická fakulta
jaro 2001
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Alternativní pedagogika Kurz staví zejména na vědomostech a dovednostech studentů z obecné pedagogiky, obecné didaktiky a dějin pedagogiky. Nabízí studentům možnost detailněji se seznámit s nejdůležitějšími koncepcemi tzv. alternativního hnutí v pedagogice a školství, a také šířeji s inovačními tendencemi v pedagogice a školství v ČR a zahraničí. Témata jsou uváděna v širším kontextu vývoje pedagogiky a školství.
Literatura
  • JŮVA, Vladimír a Jarmila SVOBODOVÁ. Alternativní školy. Brno: Paido, 1996, 112 s. ISBN 80-85931-19-2. info
  • RÝDL, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno: Marek Zeman, 1994, 264 s., ob. ISBN 80-900035-8-3. info
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
Metody hodnocení
Vede: Milan Pol Forma: seminář, přednáška Doba trvání: 1 semestr Podmínky pro udělení kreditu: seminární projekt, dobrá orientace v probrané látce
Informace učitele
Základní literatura: Chlup, O.: Ideály nové výchovy. Praha, Čin 1933. Hendrich, J.: Filosofické směry a proudy v současné pedagogice. Praha, Dědictví Komenského 1926. Jůva, V., Svobodová, J.: Alternativní školy. Brno, Paido 1996. Průcha, J.: Alternativní školy. Praha, Portál 1996. Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno, Zeman 1994.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, jaro 2003, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006.