FF:PG41B77 Otázky vzdělávání učitelů - Informace o předmětu
PG41B77 Otázky vzdělávání učitelů
Filozofická fakultajaro 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zdeňka Veselá, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/35 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, M-PD)
- Cíle předmětu
- Současné problémy ve vzdělávání učitelů v České republice jsou námětem tohoto semináře. Pozornost se zaměřuje především na přípravu budoucích středoškolských profesorů. V rámci semináře se srovnávají různé systémy přípravy budoucích pedagogů tak, jak jsou realizovány na jednotlivých vysokých školách. Dále jsou analyzovány dokumenty, které se vztahují k dané oblasti (zákony, programové dokumenty, výzkumné zprávy ...) a také příslušná literatura.
- Literatura
- Další vzdělávání učitelů. Praha: Prometheus. info
- In-service training of teachers in the European union and the EFTA/EEA countries (Orig.) : Další vzdělávání učitelů v Evropské unii a v zemích ESVO/EHP. info
- POL, Milan. Další vzdělávání učitelů, kariérní růst a rozvoj škol:. In Škola v kontexte celoživotného učenia. Zborník z kolokvia. Prešov: Metodické centrum, 2000, s. 14-18. info
- Žijeme v Evropě : manuál pro vzdělávání učitelů. [Praha]: Birks Sinclair and Associates, 1999, 139 s. info
- ŠTĚPÁNOVÁ, Gabriela. Informační technologie ve vzdělávání učitelů. In Sborník z mezinárodní konference "Učitel a jeho univerzitní vzdělávání na přelomu tisíciletí". Praha: UK, 1998, s. 825-828. ISBN 80-7290-036-6. info
- HRBÁČEK, Jiří, Helena ZLÁMALOVÁ, Jan ČIPERA, Jana KHONOVÁ, Jiří PATOČKA, Bedřích ZAPLETAL a Ivana SLÁDKOVÁ. Koncepce dalšího vzdělávání učitelů s využitím distanční vzdělávací technologie. MŠMT, 1998. Výsledky výzkumu - Koncepce dalšího vzdělávání učitelů s využitím distanční vzdělávací technologie info
- Další vzdělávání učitelů v Evropské unii a v zemích ESVO/EHP. Translated by Karel Rýdl. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, Divize analýz a informací, DIS-Eurydice Unit, 1997, 189 stran. ISBN 8021102527. info
- SPILKOVÁ, Vladimíra. Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997, 121 s. ISBN 80-86039-41-2. info
- JANÁS, Josef. Rozvoj PdF MU v oblasti distančního vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů na základní škole. In Gradace profesní dráhy učitele přírodovědných předmětů. Brno: Paido, 1996, s. 7-11. ISBN 80-85931-21-4. info
- ŠVEC, Vlastimil. K novému pojetí vzdělávání učitelů vysokých škol. Alma mater : revue pro vysoké školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994, roč. 1994, č. 1, s. 9-14. ISSN 1210-0544. info
- ŠVEC, Vlastimil. Ke vztahu pedagogické teorie a praxe v přípravě a dalším vzdělávání učitelů. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1994, roč. 1994, 12/13, s. 26-32. ISSN 0862-1632. info
- KOVÁŘÍČEK, Václav. Cesty učitelského vzdělávání : příspěvek k analýze snah učitelstva o vyšší vzdělání učitelů základních škol v českých zemích. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. info
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2004/PG41B77