FF:NJII_1174 Pragmatik und Paralinguistik - Informace o předmětu
NJII_1174 Pragmatika a paralingvistika
Filozofická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 18:20–19:05 43
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Seminář si klade za cíl seznámit posluchače s jednotlivými způsoby lidské komunikace (řečí těla a hlasu vs. jazykový kód) a poukázat na několik rozdílů mezi českým a rakouským územ v běžné komunikaci. Posluchači následně musí sami reflektovat rozdíl mezi územ rakouským a německým (popř. švýcarským).
- Osnova
- - komunikace jako interakce
- - paralingvistické jevy v mluveném projevu
- - konverzační maximy
- - mluvní akty
- - propozice a presupozice
- Literatura
- ERNST, Peter. Pragmalinguistik : Grundlagen, Anwendungen, Probleme. Berlin: Walter de Gruyter, 2002, 210 s. ISBN 9783110170139. info
- HOLLY, Werner. Einführung in die Pragmalinguistik : germanistische Fernstudienenheit. Berlin: Langenscheidt, 2001, 72 s. ISBN 3468495668. info
- WAGNER, Klaus R. Pragmatik der deutschen Sprache. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2001, 495 s. ISBN 3-631-37776-2. info
- LEVINSON, Stephen C. Pragmatik. Translated by Martina Wiese. 3. Aufl. Tübingen: Max Niemeyer, 2000, xiii, 476. ISBN 3-484-22039-2. info
- Metody hodnocení
- Úspěšné ukončení předmětu je podmíněno odevzdáním krátké seminární práce (max. 10 stran) na zvolené téma. Témata budou předmětem závěrečného kolokvia, které bude 18.5.2005. Účast na kolokviu je povinná!
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Konzultační hodiny na FF mám vždy po semináři (středa, 19.10 - ?). Kontakt: kana@jumbo.ped.muni.cz, telefon 549 49 49 37 (pondělí, čtvrtek, pátek)
- Statistika zápisu (jaro 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2005/NJII_1174