PG51B101 E-learning

Filozofická fakulta
jaro 2005
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Předpoklady
PG31B48 Informační tech. a did. tech. && PGJ31B48 Informační tech. a did. tech. && PB11PB2 Inf. tech. a did. tech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na relativně nový fenomén v současném vzdělávání. V rámci předmětu se studenti seznámí s teoretickými přístupy a pohledy na problematiku e-learningu. Součástí bude rovněž studium strategických dokumentů školské politiky na úrovni národní i evropské (dokumenty eEurope, E-learning. The Partnership Challenge aj.). Další část kurzu se zaměřuje na praktické aplikace e-learningu na různých typech škol i v rámci celoživotního učení. Kurz bude využívat jako podporu výuky on-line výukové prostředí Moodle, studenti si tedy budou moci vyzkoušet jednu z variant e-learningu přímo v reálné výuce.
Literatura
  • BAREŠOVÁ, Andrea. E-Learning ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: VOX, 2003, 174 s. ISBN 80-86324-27-3. info
  • ZOUNEK, Jiří. Internet nejen pro studenty. Praha: Grada, 2003, 104 s. Internet pro... ISBN 80-247-0570-2. info
  • ZOUNEK, Jiří. Využití internetu v učitelské praxi. In Raadce učitele. Praha: Raabe, 2003, s. 1-26, 28 s. Raadce učitele. ISBN 80-86307-04-2. info
  • ZOUNEK, Jiří. Počítač, Internet a multimédia v práci učitele. In POL, Milan a Petr NOVOTNÝ. Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 2002, s. 61-73, 12 s. Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky. ISBN 80-210-3020-8. info
  • ZOUNEK, Jiří a Rostislav KŘÍŽ. Internet pro pedagogy. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 136 s. ISBN 8024700441. info
  • KVĚTOŇ, Karel. Koncepce národní informační politiky ve vysokoškolském vzdělávání : závěrečná zpráva o řešení projektu. [Praha]: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, 1999, 38 s. ISBN 80-01-01956-X. info
Informace učitele
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS, 2003. 122 s. ISBN 80-239-0106-0 Kusala, J. Internet ve škole. Praha 2000. Skalková, Jarmila. Využívání médií jako didaktického prostředku v procesu školního vyučování. Pedagogika, 2002, roč. 52, č. 4, s. 455-462. MIODUSER, David, NACHMIAS, Rafi. WWW in Education: An Overview. In ADELSBERGER, Heimo, H., COLLIS, Betty, PAWLOWSKI, Jan, M. (ed). Handbook on Information Technologies for Education and Training. Berlin: Springer, 2002. s. 23-43. NACHMIAS, Rafi, aj. Taxonomy of Educational Websites A Tool for Supporting Research, Development, and Implementation of Web-Based Learning. In International Journal of Educational Telecommunications, 1999, č. 3, s. 193-210. (oba články dostupné na http://muse.tau.ac.il) GRIMUS, Margerete. eLearning eTeaching eDucation. Ein Aspekt einer neuen Lernkultur. Brno Wien: Paido, 2003.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, jaro 2019, jaro 2020.