PGJ33B64 Integrative Special Education

Faculty of Arts
Spring 2005
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Timetable
Tue 10:00–11:35 10
Prerequisites (in Czech)
PGJ33B62 Found. of Special Education
PG33B62
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem disciplíny je seznámit studenty s možnostmi integrativního vzdělávání. Budeme se opírat o poznatky ze speciální pedagogiky. Semináře budou zaměřeny na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školských institucích, vytváření rámcových podmínek pro integrativní výchovu a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytování rovnoprávnosti lidem s postižením v přístupu ke vzdělávání na běžných školách, podpůrná opatření k připravenosti přijímat lidí s postižením v prostředí běžných škol, jakož i v celé společnosti. Budou diskutovány meze integrace. Studenti se seznámí s vybranými metodikami určenými žákům s postižením. Zvláštní pozornost bude koncentrována na řešení obtíží výchovně vzdělávacího charakteru u žáků v hlavním vzdělávacím proudu, zvláště bude ve větší míře soustředěna pozornost na situace žáků, kteří se stali problémovými na základě projevů specifických vývojových poruch učení a chování. Budou objasněny metody reedukace, které si studenti v rámci kurzu osvojí cíleně na všechny fáze vzdělávání. Podle možností budou realizovány návštěvy školských zařízení.
Literature
  • Valenta, Milan. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého Olomouc, 2003. Učebnice. ISBN 80-244-0698-5.
  • Frančeová, Eva. Nebyl jsem vyřazen ze života. Praha: ÚIV 2002. 108 s. ISBN 80-211-0418-X
  • Náhradní obsah: Michalík, Jan, Škola pro všechny aneb integrace je když...Vsetín: ZŠ Integra 2002 80-238-9885-X
  • ČIHÁČEK, Vlastimil. Role rodičů v procesu školní integrace (Role of the parents in the process of school integration). In Handicap 2003. Liberec: Technická univerzita v Liberci - Liberecký kraj - Jedličkův ústav pro tělesně postiženou mládež-Dům Dr. Jedličky v Liberci, 2003, p. 27-33. ISBN 80-7083-751-9. info
  • VYSOKAJOVÁ, Margerita. Hospodářská, sociální, kulturní práva a zdravotně postižení. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 139 s. ISBN 8024600579. info
  • MICHALÍK, Jan. Školská integrace dětí s postižením. 1. vyd. V Olomouci: Universita Palackého v Olomouci, 1999, 135 s. ISBN 8070679816. info
  • JESENSKÝ, Ján. Prostor pro integraci. 1. vyd. Praha: Comenia Consult, 1993, 129 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: Forma: seminář Podmínky pro získání kreditu: seminární práce, praxe, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Autumn 2004, Autumn 2005, Spring 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2005/PGJ33B64