CJBC602 How to teach high school students to read

Faculty of Arts
Spring 2006
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Kateřina Bukovjanová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Eva Zachová
Timetable
Wed 11:40–13:15 C41
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Kurz je zaměřen na různé metody práce s literárním textem a přístupy k jeho interpretaci při výuce, ale i nad rámec výuky češtiny na středních školách. Klade si za cíl přinést několik praktických návrhů a postupů, ale zároveň také probudit imaginaci v současných studentech a potenciálních učitelích češtiny a přimět je k tomu, aby se zamýšleli nad klíčovou otázkou didaktiky Jak naučit číst? (Jak vybudovat u středoškolských studentů vztah k literatuře, jak jim ukázat, co v ní mohou a co naopak nemohou hledat).
Syllabus (in Czech)
  • Témata, jimž se kurz bude věnovat: Obecná pravidla, osobnost a autorita učitele, poezie - tvůrčí přístupy ke čtení poezie, poezie - problémy interpretace, próza - jak pracovat s povídkou, próza - jak číst se středoškoláky román, literární a interpretační soutěže (pro středoškolské studenty)- přehled a charakteristika, drama a dramatizace ve výuce literatury, překlad - využívání různých překladů k interpretaci literárního díla, písňové texty, literatura a film, současná literatura - jak a proč ji číst se studenty na střední škole.
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou udělení zápočtu bude ústní referát a vypracování seminární práce v rozsahu 3-5 stran.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught each semester.
The course is also listed under the following terms Autumn 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2006/CJBC602