FF:CJBC602 How to teach to read - Course Information
CJBC602 How to teach high school students to read
Faculty of ArtsSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kateřina Bukovjanová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Eva Zachová - Timetable
- Wed 11:40–13:15 C41
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Kurz je zaměřen na různé metody práce s literárním textem a přístupy k jeho interpretaci při výuce, ale i nad rámec výuky češtiny na středních školách. Klade si za cíl přinést několik praktických návrhů a postupů, ale zároveň také probudit imaginaci v současných studentech a potenciálních učitelích češtiny a přimět je k tomu, aby se zamýšleli nad klíčovou otázkou didaktiky Jak naučit číst? (Jak vybudovat u středoškolských studentů vztah k literatuře, jak jim ukázat, co v ní mohou a co naopak nemohou hledat).
- Syllabus (in Czech)
- Témata, jimž se kurz bude věnovat: Obecná pravidla, osobnost a autorita učitele, poezie - tvůrčí přístupy ke čtení poezie, poezie - problémy interpretace, próza - jak pracovat s povídkou, próza - jak číst se středoškoláky román, literární a interpretační soutěže (pro středoškolské studenty)- přehled a charakteristika, drama a dramatizace ve výuce literatury, překlad - využívání různých překladů k interpretaci literárního díla, písňové texty, literatura a film, současná literatura - jak a proč ji číst se studenty na střední škole.
- Assessment methods (in Czech)
- Podmínkou udělení zápočtu bude ústní referát a vypracování seminární práce v rozsahu 3-5 stran.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught each semester.
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2006/CJBC602