DU2613 Marketing and Museum Management

Faculty of Arts
Spring 2006
Extent and Intensity
2/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D.
Department of Art History – Faculty of Arts
Contact Person: prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D.
Timetable
Tue 10:00–11:35 B12
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Počátky marketingu kultury, sociálně-ekonomický kontext, identita, funkce a dilemata soudobého muzea; Kulturní destinace a průmysl volného času; Historie muzejního publika;návštěvník; profil návštěvníků, bariéry, motivace návštěvy; Prožitek muzea a umění, kulturní kompetence, vnímání; Průzkum návštěvníků, segmentace publika, budování návštěvnosti Produkt muzea, jeho tvoreba a inovace; Komunikace produktu - PR, propagace; Image muzea a možnosti jeho ovlivňování; Strategický management; Exkurze
Literature
  • Ladislav Kesner, Marketing a management muzeí a památek, Praha: Grada Publishing 2005
  • KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době : vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Vyd. 1. Praha: Argo, 2000, 259 s. ISBN 8072032526. info
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium (ústní).
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2006/DU2613