FF:DU2613 Marketing and Management - Course Information
DU2613 Marketing and Museum Management
Faculty of ArtsSpring 2006
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D.
Department of Art History – Faculty of Arts
Contact Person: prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D. - Timetable
- Tue 10:00–11:35 B12
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- History of Arts (programme FF, M-HS)
- History of Arts (programme FF, M-OT)
- Museology (programme FF, M-HI)
- Museology (programme FF, M-HS)
- Syllabus (in Czech)
- Počátky marketingu kultury, sociálně-ekonomický kontext, identita, funkce a dilemata soudobého muzea; Kulturní destinace a průmysl volného času; Historie muzejního publika;návštěvník; profil návštěvníků, bariéry, motivace návštěvy; Prožitek muzea a umění, kulturní kompetence, vnímání; Průzkum návštěvníků, segmentace publika, budování návštěvnosti Produkt muzea, jeho tvoreba a inovace; Komunikace produktu - PR, propagace; Image muzea a možnosti jeho ovlivňování; Strategický management; Exkurze
- Literature
- Ladislav Kesner, Marketing a management muzeí a památek, Praha: Grada Publishing 2005
- KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době : vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Vyd. 1. Praha: Argo, 2000, 259 s. ISBN 8072032526. info
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium (ústní).
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2006/DU2613