FF:MUI_26 Práce s veřejností II. - Informace o předmětu
MUI_26 Práce s veřejností II.
Filozofická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Irena Chovančíková (přednášející)
- Garance
- Mgr. Irena Chovančíková
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman - Rozvrh
- Po 15:00–16:35 C42
- Předpoklady
- MUI_25 Práce s veřejností I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- Muzea a školy, spolupráce muzeí a škol, akce pro žáky a studenty, akce pro učitele.
- Práce s mládeží obecně, zájmové kroužky, výchova budoucích muzejních návštěvníků.
- Muzea dospělí, zájmové kroužky a společnosti u muzeí a další aktvity.
- Interaktivní akce pro návštěvníky, užití moderní techniky.
- Působení muzejních prezentačních forem na návštěvníky.
- Muzejní komunikace. Muzeum jako médium.
- Informační střediska v muzeích.
- Muzeum jako pramen věd, spolupráce s vědeckými institucemi, badatelé v muzeích.
- Spolupráce s dalšími státními i nestátními organizacemi.
- Praktické vyzkoušení některých prvků z práce s veřejností.
- Literatura
- Kirshenblatt-Gimblett, Barbara: Destination Culture. Tourism, Museums, and Heritage. Berkeley - Los Angeles - London, University of California Press 1998
- Thomas, Selma - Mintz, Ann: The Virtual and the Real. Media in the Museum. Washington, American Association of Museums 1998
- Další literatura dle zadání vyučujícího
- Runyard, Sue - French. Ylva: Marketing and Public Relations Handbook. Walnut Creek Altamira 1999
- Chadwick, Alan - Stannett, Annette: Museums and Adults Learning: perspectives from Europe. London 2000
- MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
- LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
- Museum culture : histories, discourses, spectacles. Edited by Daniel J. Sherman - Irit Rogoff. London: Routledge, 1994, xx, 301 s. ISBN 0-415-09273-6. info
- BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
- AMBROSE, Timothy a Crispin PAINE. Museum basics. London: ICOM, 1993, xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8. info
- Metody hodnocení
- Přednáška; zkouška - splnění průběžně zadávaných úkolů během semestru, znalost vybrané publikace o práci s veřejností v muzeu, znalost probrané látky a schopnost jejich praktické aplikace.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2006/MUI_26