FF:CJVA1B English I. - Course Information
CJVA1B English for Academic Purposes I.
Faculty of ArtsSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Ivana Malovičová (seminar tutor)
Mgr. Šárka Roušavá, B.A. (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Renata Hajslerová (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (seminar tutor)
David Charles Fraser (seminar tutor)
Ludmila Vyskupová (assistant)
PhDr. Jana Vyorálková (lecturer), Mgr. Pavel Reich, Ph.D. (deputy) - Guaranteed by
- PhDr. Ivana Malovičová
Language Centre Faculty of Arts Division – Language Centre - Timetable of Seminar Groups
- CJVA1B/A: Thu 10:00–11:40 U44, R. Hajslerová
CJVA1B/B: Mon 11:40–13:15 A33 stara, P. Trávníková
CJVA1B/C: Mon 13:20–14:55 A33 stara, M. Šindelářová Skupeňová
CJVA1B/D: Wed 8:20–9:55 A33 stara, M. Šindelářová Skupeňová
CJVA1B/E: No timetable has been entered into IS.
CJVA1B/F: No timetable has been entered into IS. Š. Roušavá
CJVA1B/G: No timetable has been entered into IS. D. Fraser
CJVA1B/H: No timetable has been entered into IS. P. Trávníková
CJVA1B/I: No timetable has been entered into IS. Š. Roušavá - Prerequisites
- This course is intended for students who have an intermediate/upper-intermediate knowledge of English. One pre-requisite for attending the course is the passing of an entrance grammar test, which tests grammar and expressions using multiple choice gap fill exercises in sentences and whole paragraphs. The time limit is 30 minutes and pass mark is 60%. This is a compulsory foundation course with various language options for students of Bachelor's studies.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 385 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- The course English for Academic Purposes I is aimed at developing academic/professional linguistic skills. The course deals with: 1. Reading - working with academic/professional texts that relate to the areas of study of FA & FSS students, and developing orientation, comprehension, and summarizing skills in relation to the readings; 2. Writing - expanding skills of summary writing, expressing ideas, and writing reports that pertain to the student's field of study; 3. Speaking and presentation development are important aspects of the course. Students must prepare a presentation (5 - 7 minutes long) given on an interesting topic relating to their field of study. This should be done using the relevant language and presentation tools provided in this course. Presentation preparation also involves improving abilities in leading/participating in discussions and responding to questions, requests, or comments appropriately. Other oral skills involve discussions, expressing one's own ideas, paraphrasing others' ideas, and summarizing the main ideas of academic/professional texts. 4. Listening skills - focus on developing aural comprehension in the context of discussions, presentations, and recordings. The focus is on understanding the main ideas of academic/professional audio texts, although listening for specific detailed information is also done.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Language - V tématu Language se budete zabývat některými lingvistickými aspekty jazyka jako prostředku komunikace. Hlouběji se budete zabývat takovými jevy, jako jsou například slova mnohovýznamová a kontronyma, což jsou vlastnosti, kterými je angličtina tak typická. Zajímavé pro Vás jistě bude i to, že se zde dozvíte o dalších variantách angličtiny, jimiž se mluví v různých částech světa. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Nepřímé otázky. Slovní zásoba: Lingvistické termíny. Polysemantická slova. Kontronyma. Jazykové funkce a dovednosti: Pozdravy a představování. 2. Presentations I - V tématu Presentations I se povšechně seznámíte s problematikou vytváření akademických a odborných prezentací. Dozvíte se zde, jak má vypadat její celková struktura, na co se je potřeba soustředit v přípravné fázi a jakých nejčastějších chyb se vyvarovat. Na několika praktických úkolech si procvičíte, jak správně postupovat při volbě názvu prezentace a v závěru se dozvíte něco o doprovodných audiovizuálních materiálech. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Gramatické chyby časté při prezentacích. Slovní zásoba: Slova a slovní obraty používané při prezentacích. Jazykové funkce a dovednosti: Společenská komunikace (pozdravy, představování). 3. Presentations II - V tématu Presentations II se budete více zabývat otázkou tvorby a podání akademických a odborných prezentací. Podrobně se zaměříte zejména na jejich úvodní a závěrečnou část. Na řadě praktických úkolů si vyzkoušíte, jak co nejlépe postupovat při jejich sestavování a zároveň se dozvíte, na co si obzvláště dát pozor a jakých nejčastějších chyb se vyvarovat. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Tázací věty. Slovesné tvary. Některé běžné gramatické chyby. Slovní zásoba: Frazeologické a jiné slovní obraty používané při prezentacích. Jazykové dovednosti a funkce: Prezentace. Kladení a zodpovídání otázek. 4. University - V tématu s názvem University se naučíte, jak anglicky správně překládat názvy různých studijních oborů, fakult a akademické hodnosti zaměstnanců univerzity. V jednom z článků si připomenete historii Masarykovy univerzity, ve druhém se dozvíte něco o současném trendu britských vysokoškoláků. Prakticky si dnes procvičíte to, jak správně shrnout akademický text a jak ústní či písemnou formou vyjádřit souhlas a nesouhlas s názorem či tvrzením. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Přímé a nepřímé otázky. Slovní zásoba: Univerzita a studium. Jazykové funkce a dovednosti: Vyjádření souhlasu a nesouhlasu. Shrnutí akademického textu. 5. Library - V tématu s názvem Library se zaměříte zejména na rozvíjení dovednosti číst a chápat obsáhlejší akademické a odborné texty v angličtině. Své schopnosti a dovednosti si ověříte na cvičeních s výběrem možností odpovědi (tzv. multiple choice exercises), cvičení na doplňování chybějících slov a cvičeních, na kterých si procvičíte svou nově obohacenou slovní zásobu. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Podmínkové věty. Slovní zásoba: Knihovny a informace o knihách. Jazykové dovednosti a funkce: Obhájení názorů, jejich zdůvodnění. 6. Gender Studies - V tématu s názem Gender Studies se proberete řadou různých úkolů a cvičení. Soustředíte se zde hlavně na čtení autentických textů s cílem správného pochopení a následně schopnosti správně vyjádřit, zdůvodnit a obhájit svůj názor. Hodně si zde rozšíříte a procvičíte slovní zásobu. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Podstatná jména rodu mužského a ženského. Přechylování v angličtině. Slovní zásoba: Genderová studia. Jazykové dovednosti a funkce: Vyjadřování názoru, souhlasu a nesouhlasu. Obhajoba postoje,oponování. 7. Tourism - V tématu nazvaném Perspectives on Tourism se budete z několika úhlů pohledu zabývat problémy spojenými s cestováním a turistikou. Zamyslíte se nad hospodářskými, environmentálními a kulturními dopady turismu, přičemž budete zvažovat jejich klady a zápory. V článku určeném pro rozvíjení dovednosti číst a chápat obtížnější odborné texty se budete zevrubněji zajímat pojmem ekoturismus. V poslechové části, která je věnována autentickému textu, si ověříte, nakolik jste schopni porozumět jednotlivým slovům. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Tvoření slov v angličtině. Používání předpon a přípon. Slovní zásoba: Turismus a cestování. Jazykové schopnosti a dovednosti: Schopnost umět správně vyjádřit názor. Dovednost porozumět obtížnějším odborným textům v psané i mluvené podobě. 8. Religion - V tématu Religion se na poslechovém cvičení a textech určených ke čtení detailněji seznámíte s některými světovými náboženstvími. V samotném úvodu si formou kvízu ověříte své znalosti z této oblasti a zároveň si i rozšíříte slovní zásobu. Zaměříte se zde na rozvoj několika okruhů svých schopností a dovedností, jmenovitě na to, jak si správně dělat poznámky při poslechu či čtení odborných a akademických textů, jak účelně využívat některé anglické zkratky a symboly, či jak správně interpretovat krátký text. Vrátíte se zde i k úkolu, na kterém jste pracovali v tématech Presentations I a Presentations II, a to jak si co nejlépe vytvořit název k určitému textu. Opět budete mít prostřednictvím diskusního fóra prostor k vyjádření svých názorů a myšlenek. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Gerundia a infinitivní formy. Slovní zásoba: Světová náboženství. Jazykové schopnosti a dovednosti: Vytváření poznámek na základě textu. Interpretace textu. Schopnost správně vyjadřovat názory. 9. Professions and Careers - V tématu Professions and Careers se budete věnovat zejména praktickému využití svých znalostí angličtiny, kdy zapojíte ty dovednosti, jež jste si již v průběhu tohoto online kurzu osvojili a postupně zdokonalili. Vrátíte se zde znovu k problému akademických a odborných prezentací, tentokrát s důrazem na správnou strukturu a logické řazení jednotlivých informací a myšlenek. Naučíte se také, jak správně napsat strukturovaný životopis. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Předpřítomný a minulý čas prostý. Slovní zásoba: Povolání, profese a profesní kariéra. Jazykové schopnosti a dovednosti: Porozumění autentickému audiozáznamu. Psaní strukturovaného životopisu.Schopnost vyjádřit, objasnit a obhájit názor. 10. Pop Culture - V tématu Popular Culture se nejvíce zaměříte na zdokonalování schopnosti číst a chápat obtížnější anglické texty. Na jejich základě budete vedeni k tomu, abyste text dokázali nejen interpretovat, ale i následně formulovat své myšlenky, ke kterým vás četba takového textu dovede. Na dalších cvičeních si ověříte a prohloubíte své znalosti slovní zásoby. Jde o cvičení s doplňováním slov do textu a tabulky a cvičení poslechové. Na cvičení s možností odpovědi správně/špatně (true/false) si ověříte, nakolik správně dokážete text pochopit. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Příslovce. Jejich tvoření a pozice ve větě. Slovní zásoba: Populární kultura. Jazykové schopnosti a dovednosti: Čtení obtížnějších odborných textů. Formulace myšlenek.
- Literature
- Seminární materiály označené AI v informačním systému-IS-Student-filozofická fakulta, podzim 2005, předmět CJVA1B-Studijní materiály
- Slabá, D., Strnadová, Z. Obecně odborná angličtina/Professional English, Leda 1995
- Murphy, R. English Grammar in Use, CUP 1995
- Swan, M. Practical English Usage, OUP 1995
- Thomson, A.J., Martinet, A.V.A Practical English Grammar, OUP 1986
- Vysílání BBC, Euronews a CNN
- Assessment methods (in Czech)
- Nedílnou součástí požadavku pro udělení zápočtu je ústní prezentace studenta na akademické/odborné téma. Tyto prezentace probíhají během podzimního semestru.
- Language of instruction
- English
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught each semester.
General note: požaduje se znalost angličtiny na středně pokročilé úrovni.
Information on course enrolment limitations: vstupní gramatický test na středně pokročilé úrovni - Listed among pre-requisites of other courses
- CJVA2B English for Academic Purposes II
(CJVA1B||CJVVsT)&&((fakulta(FF)&&(typ_studia(BMN))&&(forma(P))&&(!semestr(1))&&(!program(B-AJ_)||!program(B-AJA_)||!program(B-MA)||!program(N-AJU_)||!program(N-SAKS_)||!program(N-DUA_)||!program(N-AJ_ )||!program(N-AJA_)||!program(N-SAKSA_)||!program(N-PAJ_)||!program(N-REA_)||!program(N-LLSA_)||!obor(AJ)||!obor(AJA)||!obor(AJU)||!obor(PAJ)))||(fakulta(CST)&&(obor(MUSFF)))) - CJVA2MHER Interpretation and Understanding: A Dive into Modern Hermeneutics
(CJVA2B||CJVVsT||CJVA1B)&&((fakulta(FF)&&typ_studia(BMN)&&(forma(P))&&(!semestr(1))||obor(MUSFF))) - CJVA2MLIT Discussing English Literature - An Analytical and Comparative Approach
(CJVA2B||CJVVsT||CJVA1B)&&((fakulta(FF)&&typ_studia(BMN)&&(forma(P))&&(!semestr(1))||obor(MUSFF)))
- CJVA2B English for Academic Purposes II
- Teacher's information
- http://www.phil.muni.cz, katedry, Centrum jazykového vzdělávání, rozvrh
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2007/CJVA1B