FF:IM015 Úvod do studia IM II. - Informace o předmětu
IM015 Úvod do studia IM II.
Filozofická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. - Rozvrh
- St 18:20–19:55 B11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT) (2)
- Cíle předmětu
- Druhá část dvousemestrálního kurzu teorie interaktivních médií. Posluchači se seznámí se základními pojmy teorie interaktivních médií, různými metodologiemi a strategiemi výzkumu umění interaktivních médií. 1.) kybernetické paradigma a vizuální kultura 2.) nová-média; digitální-média; interaktivní média 3.) Hypermedia 4.) hypertext vs narativita 5.) binární kód a interaktivita – koncept rozhraní a vztah člověk-stroj 6.) imerze a zkušenost bytí v prostoru- technologie umělé nebo rozšířené reality
- Metody hodnocení
- 2-0: přednáška. Zkouška formou znalostního testu.
- Informace učitele
- Bolter, J.D, Grusin, R.: Remdiation. Understanding New Media, MIT Press,2000. Flusser, V.: Do univerza technických obrazů, Praha 2001. Flusser, V.: Komunikológia, Bratislava 2002. Manovich, L.: The Language of New Media, Mit Press 2002. Manovich, L.: Principy nových médií, in Teorie vědy/Theory of Science, XI/XXIV/2/2002. McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Brno Jota, 2000. Huhtamo, E.: From Kaleidoscomaniac to Cybernerd: Notes Toward an Archeology of Media, In. Ed.Druckerey, T.: Electric Culture: Technology and Visual Representation, New York 1994. Ed. Lister, M. a kol.: New Media: A Critical Introduction, Londýn, 2003
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2007/IM015