USK_28b Sociologie umění II.

Filozofická fakulta
jaro 2007
Rozsah
8 hodin konzultace. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová
Rozvrh
Pá 15:50–17:25 zruseno D22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Sociální role a postavení umělce ve společnosti
  • Kulturní průmysl a masová média: dějiny, struktury, funkce
  • Kritika masové kultury a kulturního průmyslu
  • Současná česká umělecká kultura ve světle empirických výzkumů
Literatura
  • BEK, Mikuláš. Konzervatoř Evropy? K sociologii české hudebnosti. Praha: KLP - Koniasch Latin Press, 2003, 278 s. musicologica.cz, sv. 1. ISBN 80-85917-99-8. info
  • MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-7178-200-9. info
  • DE FLEUR, M. a S. BALL-ROKEACHOVÁ. Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996. info
  • ECO, Umberto. Skeptikové a těšitelé. Translated by Zdeněk Frýbort. Vydání první. Praha: Svoboda, 1995, 417 stran. ISBN 8020504729. info
  • MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím : extenze člověka. Edited by Jaroslav Střítecký, Translated by Miloš Calda. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1991, 348 s. ISBN 8020702962. info
  • CIGÁNEK, Jan. Úvod do sociologie umění. Praha: Obelisk - nakladatelství umění a architektury, 1972, 300 s. URL info
Metody hodnocení
Zkouška probíhá písemnou formou.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009.