FF:UZPG33B66 ICT ve vzdělávání III - Informace o předmětu
UZPG33B66 Informační a komunikační technologie ve vzdělávání III
Filozofická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- Po 11:40–13:15 B32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Jiné omezení: Doporučuje se absolvování předmětů ICT ve vzdělávání I a II (či jiný obdobný předmět), není to však nutnou podmínkou. Studenti, kteří budou mít absolvovány předměty ICT ve vzdělávání I a II na našem ústavu budou mít přednost při zápisu. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Předmět se zaměřuje na problematiku využití multimediálních výukových programů ve vzdělávání. Multimediální programy jsou nahlíženy v obecné rovině nejen jako výukové pomůcky či prostředky ve škole, ale i v jiných formách vzdělávání a učení. Východiskem pro úvahy o možnostech (a omezeních) využití těchto moderních pomůcek je zejména evaluace jednotlivých multimediálních programů. Studenti používají v rámci svých seminárních projektů různých evaluačních technik, aby dokázali co nejpřesněji identifikovat vlastnosti daného výukového programu. Sekundárním cílem je pak zpřesňování a rozvoj evaluačních technik.
- Informace učitele
- Literatura:
ADELSBERGER, H., H., COLLIS, B., PAWLOWSKI, J., M. (ed). Handbook on Information Technologies for Education and Training. Berlin, Heidelberg, New York 2002.
BAUMGARTNER, P., PAYR, S. Lernen mit Software. Innsbruck, Wien, München 1999.
GRIMUS, Margerete. eLearning – eTeaching – eDucation. Ein Aspekt einer neuen Lernkultur. Brno – Wien: Paido, 2003.
ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. Praha: Portál 1998.
HENDRICKS, W. Neue Medien in der Sekundarstufe I und II: Didaktik, Unterrichtspraxis. Berlin 2000.
HLADIŠ, Petr. Knihovna volně šiřitelných výukových programů. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky, 2001. Diplomová práce.
KALHOUS, Zdeněk, OBST, Otto. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
MAREŠ, Jan, ČIŽINSKÝ, Daniel. Hypertext, hypermédia – možnosti využití ve škole. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 3, s. 243-256.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999.
SKALKOVÁ, Jarmila. Využívání médií jako didaktického prostředku v procesu školního vyučování. Pedagogika, 2002, roč. 52, č. 4, s. 455-462.
ZOUNEK, Jiří. Multimédia a škola. Pomáhají multimédia při výuce? Computer, 2001, roč. 8, č. 23, s. 6 - 8.
ZOUNEK, Jiří. Počítač, Internet a multimédia v práci učitele. In Novotný, Petr, Pol, Milan (ed.). Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky. Brno 2002. s. 61-73.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýza edukačního média. Brno: Paido, 1998. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Tento předmět byl do minulého akademického roku vypisován pod názvem Multimediální výukové programy. Od letošního akademického roku už bude vypisován pouze pod současným názvem. Změna názvu souvisí s koncepční změnou výuky předmětů týkajících se ICT.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2008/UZPG33B66