VIKBA28 Úvod do studia médií

Filozofická fakulta
jaro 2008
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Vít Kouřil (přednášející)
Garance
Ing. Zdeněk Kadlec, Dr.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Dušová
Rozvrh
Pá 11:40–13:15 C11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz ve třech blocích zpřístupňuje základní poznatky studia médií. V první části nejprve přibližuje klíčové teorie a koncepty týkající se povahy mediální komunikace, respektive role, účinků a moci médií v moderních společnostech. Ve druhém bloku nabízí vhled do struktury mediálního průmyslu z hlediska jeho historického vývoje, ekonomického fungování mediálních organizací a legislativního rámce veřejného i soukromého mediálního pole. Ve třetím oddílu přednášek se kurz věnuje popisu mediálních mechanismů, stereotypů a jiných praktik přítomných v redakcích tištěných, elektronických a tzv. nových médií. Cílem kurzu je tak vcelku přispět k mediální gramotnosti a povědomí o veřejném zájmu v mediální komunikaci.
Metody hodnocení
Podmínkou je úspěšné absolvování závěrečného písemného testu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.