FF:PG50B98 Školní poradenství - Informace o předmětu
PG50B98 Školní poradenství
Filozofická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Libor Hřebíček, CSc. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- Čt 10:00–11:35 zruseno C21
- Předpoklady
- Kurz navazuje na kurzy Didaktika a Základy poradenství.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, B-HS)
- Pedagogika (program FF, B-PD) (2)
- Pedagogika (program FF, M-HS)
- Pedagogika (program FF, M-PD)
- Cíle předmětu
- Kurz integruje problematiku výchovného, pedagogického a organizačního poradenství ve vztahu k současné škole. Pozornost je věnována práci školního poradenského pracoviště (např. poradenství v oblasti vzdělávacích a výchovných obtíží a kariérního růstu žáků). Aktuálně se v kurzu věnuje pozornost otázce inovace školních vzdělávacích programů v souvislosti s autoevaluací škol.
- Osnova
- Osnova: 1. Koncept služeb školního poradenského pracoviště 2. Charakteristika školních vzdělávacích programů 3. Autoevaluace škol 4. Koncipování poradenských služeb 5. Koncipování služeb ŠVP v rámci vzdělávacích programů
- Literatura
- Beratung macht Schule (Orig.) : Jak pomoci školám? : organizační poradenství a rozvoj školy. info
- EGER, Ludvík. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 224 s. ISBN 8072385836. info
- Serena, aneb, Autoevaluace škol v Evropě. Edited by Milan Pol, Translated by John E. C. MacBeath. Vyd. 1. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2006, 226 s. ISBN 8090261485. info
- POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 188 s. ISBN 8024414228. info
- HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství jako objekt transformace a prostředek prevence. Pedagogická orientace. Brno: Pedagogická společnost, 1997, roč. 1997, č. 2, s. 71-80. ISSN 1211-4669. info
- HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství ve světle teoretické a empirické analýzy.Sborník prací FF BU, U-1, řada pedagogická, s. 33-49. In Sborník prací FF BU, U - 1, řada pedagogická. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996. ISBN 80-210-1540-3. info
- Metody hodnocení
- Kurz je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Další doporučená literatura: Ender, Bianca, aj. Jak pomoci školám? Organizační poradenství a rozvoj školy. Ždár nad Sázavou: Fakta, 1999. 193 s. ISBN 80-902614-2-6
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2009/PG50B98