PGSPV489 Specifické vývojové poruchy učení - závěrečná zkouška

Filozofická fakulta
jaro 2009
Rozsah
blokov. 1 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Okruhy: 1. Specifické vývojové poruchy učení definice, vymezení pojmu, etiologie, výskyt poruch v populaci 2. Dyslexie - charakteristika poruchy, diagnostika 3. Normální postup osvojování čtení a zvláštnosti osvojování čtení u dítěte s dyslexií 4. Reedukační metody v práci učitele s žákem s dyslexií 5. Dysgrafie - charakteristika poruchy, diagnostika 6. Zásady pro práci s žákem s dysgrafií, spolupráce rodiny a školy 7. Reedukační metody v práci učitele s žákem s dysgrafií 8. Dysortografie charakteristika poruchy, diagnostika 9. vzájemný vztah motorické a pravopisné stránky psaní 10. Reedukační metody v práci učitele s žákem s dysortografií 11. Dyskalkulie charakteristika poruchy, diagnostika 12. Vývoj matematických schopností u dětí 13. Reedukační metody v práci učitele s žákem s dysortografií 14. Výchovné přístupy učitelů k dětem s SVPU 15. Vzdělávací příležitosti pro žáky se SVPU v českém vzdělávacím systému 16. Legislativní dokumenty ošetřující vzdělávání žáků se SVPU a obsah těchto dokumentů 17. Úskalí výchovy dítětem s SVPU v rodině
Další komentáře
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012.