PSKB_404 Sebepoznání

Filozofická fakulta
jaro 2009
Rozsah
2/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. David Kuneš, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Fuchsová (cvičící)
Mgr. Eva Jurčáková (cvičící)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PSKB_404/DK: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Kuneš
PSKB_404/FJ: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Fuchsová, E. Jurčáková
Předpoklady
! PSB_404 Sebepoznání
otevřenost - ochota studenta sdílet svůj vnitřní svět s ostatními
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je vést studenty k hlubšímu sebepoznání, které je zásadní pro práci s druhými lidmi. Volně souvisí s klinicko-psychologickými předměty (Klinická psychologie I., Klinická psychologie II., Psychoterapie) a zaměřuje se na praktickou stránku psychologického i psychoterapeutického působení. Studenti se cvičí v poznávání vnějšího světa, v pozorování svého chování a komunikace a rovněž v poznávání svého prožívání.
Osnova
  • Tématicky je předmět rozdělen na dvě hlavní části: V první části se zaměřuje na teoretické ukotvení sebepoznání a mapuje různé přístupy. V další, podstatně rozsáhlejší části, se pak studenti věnují vlastnímu sebepoznání: zaměřují se na vnímání vnějšího světa, sociálních vztahů, chování, komunikace, na svou tělesnou složku, emoce a procesy zpracování informací. V průběhu přednášky si studenti zkouší několik cvičení a pak společně diskutují nad tématem.
Literatura
  • KUNEŠ, David. Proč se věnovat sebepoznání? Psychologie dnes. Praha: Portál, 2006, roč. 12, č. 12, s. 24-26. ISSN 1212-9607. info
  • BRANNIGAN, Gary G. Experiencing psychology :active learning adventures. New Jersey: Prentice-Hall, 2000, x, 204 s. ISBN 0-321-03282-9. info
  • POLSTER, Erving a Miriam POLSTER. Integrovaná Gestalt terapie :obrysy, teorie, praxe. Vyd. 1. Brno: Sdružení Podané ruce, 2000, 256 s. ISBN 80-85834-86-3. info
  • MOŽNÝ, Petr a Ján PRAŠKO. Kognitivně-behaviorální terapie : úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. V Praze: Triton, 1999, 304 s. ISBN 8072540386. info
  • YALOM, Irvin D. Teorie & praxe skupinové psychoterapie. Vyd. 1. Hradec Králové: Konfrontace, 1999, 704 s. ISBN 80-86088-05-7. info
Metody hodnocení
Výuka 1 x v pátek 8 vyučovacích hodin; ukončeno kolokviem; požadavek k ukončení 80% docházka
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2009/PSKB_404