FF:PSKB_404 Sebepoznání - Informace o předmětu
PSKB_404 Sebepoznání
Filozofická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 2/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. David Kuneš, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Fuchsová (cvičící)
Mgr. Eva Jurčáková (cvičící) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PSKB_404/DK: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Kuneš
PSKB_404/FJ: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Fuchsová, E. Jurčáková - Předpoklady
- ! PSB_404 Sebepoznání
otevřenost - ochota studenta sdílet svůj vnitřní svět s ostatními - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je vést studenty k hlubšímu sebepoznání, které je zásadní pro práci s druhými lidmi. Volně souvisí s klinicko-psychologickými předměty (Klinická psychologie I., Klinická psychologie II., Psychoterapie) a zaměřuje se na praktickou stránku psychologického i psychoterapeutického působení. Studenti se cvičí v poznávání vnějšího světa, v pozorování svého chování a komunikace a rovněž v poznávání svého prožívání.
- Osnova
- Tématicky je předmět rozdělen na dvě hlavní části: V první části se zaměřuje na teoretické ukotvení sebepoznání a mapuje různé přístupy. V další, podstatně rozsáhlejší části, se pak studenti věnují vlastnímu sebepoznání: zaměřují se na vnímání vnějšího světa, sociálních vztahů, chování, komunikace, na svou tělesnou složku, emoce a procesy zpracování informací. V průběhu přednášky si studenti zkouší několik cvičení a pak společně diskutují nad tématem.
- Literatura
- KUNEŠ, David. Proč se věnovat sebepoznání? Psychologie dnes. Praha: Portál, 2006, roč. 12, č. 12, s. 24-26. ISSN 1212-9607. info
- BRANNIGAN, Gary G. Experiencing psychology :active learning adventures. New Jersey: Prentice-Hall, 2000, x, 204 s. ISBN 0-321-03282-9. info
- POLSTER, Erving a Miriam POLSTER. Integrovaná Gestalt terapie :obrysy, teorie, praxe. Vyd. 1. Brno: Sdružení Podané ruce, 2000, 256 s. ISBN 80-85834-86-3. info
- MOŽNÝ, Petr a Ján PRAŠKO. Kognitivně-behaviorální terapie : úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. V Praze: Triton, 1999, 304 s. ISBN 8072540386. info
- YALOM, Irvin D. Teorie & praxe skupinové psychoterapie. Vyd. 1. Hradec Králové: Konfrontace, 1999, 704 s. ISBN 80-86088-05-7. info
- Metody hodnocení
- Výuka 1 x v pátek 8 vyučovacích hodin; ukončeno kolokviem; požadavek k ukončení 80% docházka
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2009/PSKB_404