PAN124 Seminář k základům poradenství

Filozofická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
St 10:00–11:35 N21
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je zorientovat studenty v nabídce poradenských služeb v ČR a v nárocích na poradenskou práci. V první části kurzu je věnována pozornost jednotlivým druhům poradenství, nabídce poradenských služeb v ČR, požadavkům na osobnost i práci poradce. Na konci kurzu studenti dokáží formulovat nároky na poradenskou práci a orientují se v zásadách vedení poradenského rozhovoru.
Osnova
  • 1. Základní charakteristika poradenství a poradenských služeb v ČR 2. Poradenský proces 3. Direktivní poradenské teorie vedení poradenského procesu (zejména kognitivně-behaviorální teorie) 4. Nedirektivní poradenské teorie vedení poradenského procesu (zejména Rogersova teorie)
Literatura
  • KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Edited by Jiřina Šiklová. 5. vyd. Praha: Portál, 2006, 147 s. ISBN 8073671816. info
  • GABURA, Ján a Jana PRUŽINSKÁ. Poradenský proces. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995, 147 s. ISBN 80-85850-10-9. info
  • DRAPELA, J. V. a Vladimír HRABAL. Vybrané poradenské směry : teorie a strategie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 81 s. ISBN 8071840114. info
  • KOŠČO, Jozef. Poradenská psychológia. Vyd. 1. V Bratislave: Univerzita Komenského, 1979, 175 s. info
Výukové metody
Forma výuky: přednášky a semináře. Kurz je ukončen zkouškou. Podmínkou zkoušky je seminární práce a zkouška probíhá formou písemného testu.
Metody hodnocení
written test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.