FF:PAN200 Státní závěrečná zkouška - Informace o předmětu
PAN200 Státní závěrečná zkouška magisterská
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- individuálně. 0 kr. Ukončení: SZk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (cvičící)
Ivana Klusáková (pomocník)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Andragogika (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Cílem zkoušky je prověřit znalosti a dovednosti studentů získané během magisterského studia.
- Osnova
- Osnova odpovídá okruhům otázek SZZ z Andragogiky, které jsou pravidelně aktualizovány na webových stránkách Ústavu pedagogických věd FFMU.
- Literatura
- PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník : lidské zdroje (Variant.) : Lidské zdroje : výkladový slovník : výchova, vzdělávání, péče, řízení. info
- ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009, 172 s. ISBN 978-80-7315-187-4. info
- BENEŠ, Milan. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 135 s. ISBN 9788024725802. URL info
- ŠVAŘÍČEK, Roman a Jiří ZOUNEK. E-learning ve vysokoškolské výuce pohledem empirického výzkumu. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U13. Brno: Masarykova univerzita, 2008, roč. 13, č. 1, s. 101-126. ISSN 1211-6971. Fulltext info
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 5. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 322 s. ISBN 978-80-7367-416-8. info
- PALÁN, Zdeněk. Další vzdělávání ve světě změn. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2007, 72 s. ISBN 9788086723310. info
- POL, Milan. Škola vedená, řízená a spravovaná. Pedagogika. Praha: UK, 2007, LVII, č. 3, s. 213-226, 240 s. ISSN 0031-3815. info
- POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Demokracie v české škole: potřeby hlavních dospělých aktérů života škol. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník anotací 14. konference ČAPV. 2006. ISBN 80-7043-483-X. info
- POL, Milan a Petr NOVOTNÝ. Leadership as a Matter of Diversity. In ENIRDEM Conference 2006. 2006. info
- HLOUŠKOVÁ, Lenka a Milan POL. Občanské vzdělávání dospělých v České republice (kontext, účast, nabídka a účastníci). Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2006, roč. 2006, U11, s. 41-54, 13 s. ISSN 1211-6971. info
- POL, Milan. Pokračování projektu - pilotáž autoevaluace v českých školách. In POL, Milan, J. MACBEATH a M. SCHRATZ. Serena aneb Autoevaluace škol v Evropě. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2006, s. 204-221, 17 s. Serena. ISBN 80-902614-8-5. info
- PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 263 s. ISBN 8073671557. info
- ZOUNEK, Jiří. ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole. In Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? Olomouc: Katedra pedagogiky s celoškolskou působností PF Univerzity Palackého, ČAPV, 2005, s. 362-365. ISBN 80-244-1079-6. info
- POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Issues of Personal Development and Training. 2005. URL info
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 807367047X. info
- POL, Milan a Petr NOVOTNÝ. Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2005, U10, č. 1, s. 49-66, 8 s. ISSN 1211-6971. info
- ZOUNEK, Jiří. Vývoj a proměna školy a ICT. In Poškole 2005. Sborník národní konference o počítačích ve škole. Monínec u Sedlce - Prčice: Mezinárodní organizační výbor Poškole, Jednota školských informatiků, 2005, s. 290-299. ISBN 80-239-4633-1. info
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
- PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003, 199 s. ISBN 8086723038. info
- PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje : výkladový slovník : výchova, vzdělávání, péče, řízení. Vyd. 1. Praha: Academia, 2002, 280 s. ISBN 8020009507. info
- RABUŠICOVÁ, Milada. Trendy v sekundárním vzdělávání v ČR v mezinárodním kontextu. In POL, Milan a Petr NOVOTNÝ. Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2002, s. 5-16. nemá. ISBN 80-210-3020-8. info
- Handbook of organizational learning and knowledge. Edited by Meinolf Dierkes. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2001, xxv, 979. ISBN 0198295820. info
- POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. On situation in education and training of Czech school leaders. 2000. info
- POL, Milan. Organizační poradenství a autonomní rozvoj škol. In Zborník I. medzinárodnej konferencie projektu ŠKOLA ZMENA. 2000. vyd. Brezno: PdF UKF Nitra, Slovensko - Hogeschool Helicon Zeist, Nizozemí, 2000, s. 43-46. info
- PALÁN, Zdeněk. Vzdělávání dospělých a Evropa. Edited by Ladislav Rýznar. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 127 s. ISBN 8070418796. info
- RABUŠICOVÁ, Milada a Milan POL. Diverzifikace terciárního sektoru v českém školství. Pedagogika. Praha: UK Praha, 1999, XLIX, č. 2, s. 156-168. ISSN 0031-3815. info
- Organizational learning in schools. Edited by Kenneth Leithwood - Karen Seashore Louis. 1st publ. Lisse: Swets & Zeitlinger, 1998, 289 s. ISBN 90-265-1539-1. info
- HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 243 s. ISBN 8071845493. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- Výukové metody
- Ustní zkouška před zkušební komisí.
- Metody hodnocení
- SZZ magisterská sestává z odděleně klasifikovaných součástí: obhajoby magisterské diplomové práce a z ústní části.Pro absolvování SZZ magisterské je nutné úspěšné složení všech jejích částí. Celkový výsledek SZZ magisterské se hodnotí některým ze stupňů podle klasifikační stupnice stanovené čl. 17, odst. 1 Studijního a zkušebního řádu MU.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Poznámka k četnosti výuky: individuálně.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/PAN200