FF:RLB130 Moderní čínština I - Informace o předmětu
RLB130 Moderní čínština I
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Táňa Dluhošová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. David Václavík, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Lucie Čelková - Rozvrh
- Út 15:50–17:25 128A
- Předpoklady
- Kurz navyžaduje žádnou předběžnou znalost čínštiny.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu student dosáhne úrovně A1 v těchto jazykových oblastech: - mluvení: student bude schopen reprodukovat základní konverzační schémata v konverzačních situacích, které rámcově určuje Učebnice moderní čínštiny I. Zároveň bude schopen samostatně aplikovat tyto schémata na jiné konverzační situace a témata. - čtení: student prokáže znalost čtení jednoduchých konverzačních textů uvedených v Učebnici moderní čínštiny I. Dále bude schopný aplikovat znalost gramatických jevů moderní čínštiny, slovní zásobu a principy čtení na neznámý text, který je svou úrovní ekvivalentní konverzačním textům Učebnice moderní čínštiny I. - psaní: Student si osvojí základní principy psaní čínských znaků, jejich vnitřní stavby a práci se slovníkem. Student bude schopen aktivně reprodukovat psaný text v Učebnici moderní čínštiny I. a využije dosažených znalostí při tvorbě vlastního textu. Celkový počet aktivní znalosti znaků rámcově určuje Učebnice moderní čínštiny I. - poslech: Student bude schopen porozumět záznamům konverzačních situací v Učebnici moderní čínštiny I a Učebnice čínské konverzace.
- Osnova
- 1. Úvod: typologická charakterizace čínštiny; úvod do fonetiky čínštiny (inciály, finály), slovíčka L1
- 2. Lekce 1: fonetické cvičení, gramatický výklad: pořádek slov ve větě, tvoření otázky, příslovce.
- 3. Lekce 1: fonetické cvičení, úvod do psaní znaků, cvičení, slovíčka L2
- 4. Lekce 2: fonetické cvičení, gramatický výklad: tvoření otázky, přívlastek, měrová slova, gramatické cvičení
- 5. Lekce 2: fonetické cvičení,znaky, čtení, gramatické cvičení, slovíčka L3
- 6. Opakovací test, gramatické cvičení a konverzační cvičení
- 7. Lekce 3: fonetické cvičení, gramatický výklad: přívlastek, počítací komplex, deiktická slova, atributivní slovce
- 8. Lekce 3:fonetické cvičení,znaky, čtení, gramatické cvičení, slovíčka L4
- 9. Lekce 4:fonetické cvičení, gramatický výklad, čtení
- 10.Lekce 4:fonetické cvičení,znaky, čtení, gramatické a konverzační cvičení
- 11. Opakování
- Literatura
- doporučená literatura
- Švarný, Oldřich a David Uher: Hovorová čínština. Úvod do studia hovorové čínštiny [Colloguial Chinese. An Introduction to the Chinese Language]. Olomouc: Univerzita Palackého 2001, 190 p. ISBN 80-244-0298-X.
- Výukové metody
- Kurz je veden formou jazykových cvičení a vychází z Učebnice moderní čínštiny I, která vznikla na Univerzitě Palackého v Olomouci a je určena výhradně pro tento kurz. Důraz je kladen na rovnoměrné rozvíjení čtyř základních jazykových kompetencí: mluvení, čtení, psaní a poslech formou výkladu, cvičením a domácími úkoly.
- Metody hodnocení
- Úspěšné zakončení kurzu: dosáhnutí 70% celkového hodnocení Celkové hodnocení: domácí úlohy a příprava: 10% 1x průběžný test: 10% závěrečný test: 80%
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/RLB130