ROM0B108 Konverzační seminář katalánštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 10:50–12:25 L32
Předpoklady
Student musí současně navštěvovat či v minulosti absolvovat Katalánštinu II. Aquesta assignatura va estretament lligada a Katalanstina II. És necessari fer al mateix temps o haver fet Katalanstina II abans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 44 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Po absolvování tohoto kurzu by měl být student schopen úspěšně složit mezinárodní zkoušku z katalánštiny vypisovanou Institutem Ramon Llull. V tomto kurzu se klade důraz na mluvení a psaní v katalánštině. Mitjançant aquesta assignatura es preten que l'estudiant pugui practicar habilitats lingüístiques com la comprensió lectora i oral, la prŕctica de les quals queda molt reduida a les assignatures de llengua per manca de temps. Després de finalitzar aquest assignatura i Katalanstina II, l'estudiant es podra presentar amb garanties a l'examen de certificat de llengua catalana nivell elemental de l'Institut Ramon Llull. Seminář má studentům dopomoci k získání nejdůležitějších mluvních návyků, porozumění mluvenému slovu i psanému textu.
Osnova
  • Po absolvování tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět jednodušším textům a sám nějaký text - ve formě dopisu -vytvořit. Co se týče mluveného slova, tak by měl student zvládnout pohovořit o nejrůznějších tématech, jako je práce, rodina, škola, záliby atd. En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre textos que contenen un llenguatge quotidiŕ o relacionat amb la feina. També es comprenen cartes personals en quč lemissor descriu fets, sentiments i desitjos. Pel que fa a l'expressió escrita els estudiants podran escriure textos senzills sobre temes familiars o dinterčs personal. També podran escriure cartes personals que descriuen experičncies i impressions. L'habilitat oral dels estudiants es caracteritzarŕ per la comprensió de les idees principals dun discurs clar i en llenguatge estŕndard sobre temes familiars relacionats amb la feina, lescola, el temps lliure, etc. Pel que fa a la televisió i a la rŕdio, en programes sobre temes actuals o en programes dinterčs personal o professional, es podran comprendre les idees principals si la dicció es relativament lenta i clara.
Literatura
  • Digui, digui... Curs de catala per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
  • Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
Výukové metody
Seminář praktické konverzace
Metody hodnocení
Zápočet.
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/ROM0B108