FF:ROM0B109 Konverzační sem. katalán.IV - Informace o předmětu
ROM0B109 Konverzační seminář katalánštiny IV
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 7:30–9:05 G11
- Předpoklady
- Tento kurz si mohou zapsat jen ti studenti, kteří současně navštěvují nebo v minulosti navštěvovali kurz Katalánština IV.Aquesta assignatura va estretament lligada a Katalanstina IV. És necessari fer al mateix temps o haver fet Katalanstina IV abans.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 44 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Seminář má studentům dopomoci k získání nejdůležitějších mluvních návyků, porozumění mluveného slova i psaného textu. V tomto kurzu se klade důraz na procvičování mluvené a psané katalánštiny a na rozšiřování slovní zásoby. Po absolvování tohoto kurzu se student může bez problémů přihlásit na mezinárodní zkoušku z katalánštiny, kterou každoročně vypisuje institut Ramon LLull. Mitjançant aquesta assignatura es preten que l'estudiant pugui practicar habilitats lingüístiques com la comprensió lectora i oral, la prŕctica de les quals queda molt reduida a les assignatures de llengua per manca de temps. Després de finalitzar aquest assignatura i Katalanstina IV, l'estudiant es podra presentar amb garanties a l'examen de certificat de llengua catalana nivell intermedi de l'Institut Ramon Llull.
- Osnova
- Po absolvování tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět běžnému psanému textu a nekomplikovanému delšímu mluvenému slovu. Dále umět vyjádřit písemně celou řadu témat osobnějšího charakteru.En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre articles i ressenyes sobre temes dactualitat quan lescriptor pren una posició determinada respecte dun problema o expressa un punt de vista concret. També es comprèn gairebé qualsevol relat curt i novel·la popular. Pel que fa a l'expressió escrita els estudiants podran escriure textos clars i detallats sobre un ampli ventall de temes relacionats amb interessos propis. Es poden escriure assaigs o narracions que transmeten informació i exposen arguments a favor o en contra dun punt de vista determinat. També es poden escriure cartes que remarquen la transcendència personal desdeveniments i experiències. L'habilitat oral dels estudiants es caracteritzarŕ per la comprensió de fragments llargs de parla i de conferències, i seguir línies argumentals complexes a condició que el tema sigui raonablement familiar. També es poden comprendre la major part de les notícies de televisió i els programes que tracten temes d'actualitat.
- Literatura
- Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
- Digui, digui... Curs de catala per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
- Výukové metody
- Seminář praktické konverzace
- Metody hodnocení
- Zápočet.
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/ROM0B109